۲۸ آبان ۱۳۸۹، ۱۱:۴۸

عملیات اطفای حریق ادامه دارد/

جنگلهای گلستان همچنان می سوزند / بالگرد برای اطفای حریق اعزام شد

جنگلهای گلستان همچنان می سوزند / بالگرد برای اطفای حریق اعزام شد

گرگان - خبرگزاری مهر: عملیات اطفای حریق دو نقطه از جنگل های گلستان پس از گذشت حدود سه روز همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی در روز جمعه نیز مشغول پاکسازی بقایای حریق هستند.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، آتش سوزی بصورت نقطه ای در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پنج نقطه از عرصه های جنگل یگلستان رخ داد که سه نقطه در روزهای اخیر اطفای کامل شد.

اکنون بالگرد نیز برای اطفای حریق به جنگل های استان اعزام شده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افزود: مهار آتش در تمامی مناطقی که در روزهای اخیر دچار آتش سوزی شده بود، صورت گرفت.
 
رسول حسام افزود: از مجموع مناطقی که در روزهای اخیر دچار آتش سوزی شده بودند، آتش سوزی در دو نقطه شامل عرصه های جنگلی جمشید آباد و نقطه ای از پارک ملی گلستان به طول کامل بقایایش پاکسازی نشده است.
 
وی اظهار داشت: خبرهای رسیده از میدانهای اطفای حریق حاکی از آن است که در این دو نقطه که دیروز اطفای حریق صورت گرفت، هنوز دود ناشی از آتش سوزی متصاعد می شود.
 
 
حسام از اعزام بالگرد برای اطفای حریق به این مناطق خبر داد و گفت: عملیات هلی برد صورت گرفت و مشغول بارگذاری سبد آن هستیم.
 
مدیرکل ستاد مدیریت بحران گلستان خاطرنشان کرد: اکنون نیروهای بسیجی، ارتش، امدادی، منابع طبیعی و مردمی برای اطفای حریق در مناطق حضور دارند و مشغول عملیات اطفای حریق هستند.
 
وی یادآورشد: تمام تلاش ما بر این است که این حادثه امروز به طور کامل اطفا و باقای ناشی از آتش سوزی خاموش شود.
 
به گزارش خبرنگار مهر، چهار نقطه از جنگل های گلستان از جمله یک نقطه از پارک ملی گلستان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه  براثر آتش سوزی سوختند و تلاش نیروهای امدادی برای اطفای حریق ادامه دارد.
 
سطحی از مناطق جنگلی سیجان، ریگ چشمه، کیارام و عرصه های روستای ترسه از توابع شهرستان  مینودشت دچار حریق شدند.
 
همچنین در روز پنجشنبه نیز بخشهایی از عرصه های جمشید آباد در حوزه شرق گلستان دچار حریق شد که تلاشهای نیروهای امدادی و ستاد حوادث غیرمترقبه تا شامگاه پنجشنبه برای اطفای این حریق ادامه داشت.
 
علاوه براین سطحی از عرصه های جنگلی جنوب پارک ملی گلستان واقع در منطقه صعب العبور تنگه گل دچار حریق شد که امدادگران مشغول مهار بقای حریق هستند.
 
عرصه های جنگلی گلستان 450 هزار هکتار وسعت دارد و بخشی از جنگل های بکر خزری و هیرکانی منحصر بفرد در جهان بشمار می آید.
کد خبر 1194214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha