۳۰ آذر ۱۳۸۹، ۸:۳۲

در گفتگو با مهر اعلام شد:

نانهای فانتزی تا ابتدای تابستان 90 گران نمی‌شود

نانهای فانتزی تا ابتدای تابستان 90 گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم تهران گفت: در راستای حمایت از قانون هدفمندسازی یارانه ها و اجرای هرچه بهتر آن، بهای انواع نان های حجیم و نیمه حجیم(فانتزی) تا پایان بهار سال آینده افزایش نخواهد یافت.

محمدجواد کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تمامی اعضای اتحادیه نانوایی های فانتزی آمادگی دارند تا پس از هدفمندشدن یارانه ها و تا زمانی که شرایط بازار به ثبات برسد، قیمتها را کنترل و از افزایش آن جلوگیری نمایند، بر همین اساس قیمت نانهای حجیم و فانتزی تا پایان بهار سال 90 تغییری نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه نانهای حجیم و نیمه حجیم تهران افزود: سال گذشته قیمت گندم و آرد آزاد و یارانه آن حذف شد، این درحالی است که قیمت آرد نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و همچنین درمقطعی که فعالان این صنف در خصوص تهیه آرد مورد نیازشان با مشکل روبرو شدند، ضمن اینکه با دستور وزیر بازرگانی گندم مورد نیاز تولیدکنندگان در اختیار فعالان این صنف قرار گرفت. بنابراین همراهی و همکاری میان دولت و تولیدکنندگان نان همواره مناسب بوده و ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه هدفمندسازی یارانه ها طرحی ملی و اجرای آن به نفع اقتصاد کشور است، تصریح کرد: در شرایطی که به استثنای آرد، قیمت دیگر مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه نان های حجیم با افزایش روبرو شده است، واحدهای صنفی تولیدکننده نان های حجیم در راستای همکاری با وزارت بازرگانی و مجموعه دولت، برای اجرای هرچه بهتر قانون هدفمندی یارانه ها از افزایش قیمت خودداری کرده اند.

به گفته کرمی، با توجه به اینکه هدفمندشدن یارانه ها یک طرح ملی است، اعضاء این اتحادیه با کاهش حاشیه سود خود منافع ملی را بر منفعت شخصی ترجیح داده و به حداقل سود قناعت نموده اند و این روند، تا رسیدن به ثبات پس از هدفمندشدن یارانه ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود قیمت آرد پس ازهدفمندی از هر کیلو 370 تومان به 250 تومان کاهش یابد، ابراز امیدواری کرد: با کنترل قیمت دیگر مواد اولیه و همچنین سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی بتوان قیمت نان های حجیم را نیز کاهش داده و یا حداقل از افزایش آنها جلوگیری نماییم.

کرمی گفت: در این راستا برخی از واحدهای صنفی که به میزان اندکی قیمت ها را افزایش داده بودند در جریان بازرسی های انجام گرفته توسط اتحادیه، به صورت مجدد قیمت ها را کاهش دادند.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم تهران با اشاره به اینکه اکثر واحدهای صنفی تولیدکننده نانهای حجیم و نیمه حجیم تهران دارای پروانه کسب بوده و تعداد اندکی نیز در حال تکمیل پرونده برای دریافت مجوز هستند، افزود: علاوه بر همکاری با بازرسان دستگاه های نظارتی و سازمان های بهداشتی، اتحادیه نیز به طور مستمر بر عملکرد واحدهای زیر مجموعه در خصوص کنترل قیمت ها و رعایت نکات بهداشتی نظارت دارد.

وی در پایان از مصرف کنندگان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی تولید و عرضه کننده نان های حجیم و نیمه حجیم، مراتب را از طریق شماره تلفن 124 اطلاع رسانی نموده و یا از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری، اتحادیه را در جریان تخلف مشاهده شده قرار دهند.

کد خبر 1213957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha