۲ آبان ۱۳۸۳، ۱۵:۲۸

در نشست پژوهشي بررسي آثار آيت الله طالقاني مطرح شد :

واژه شناسي دقيق ويژگي ممتاز كتاب تفسير پرتويي از قرآن است

كتاب" تفسير پرتوي از قرآن" ، اثر مرحوم آيت الله سيد محمود طالقاني در نخستين نشست پژوهشي دوازدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم و با حضور اساتيد حوزه و دانشگاه مورد نقد و بررسي قرار گرفت .

به گزارش گروه دين و انديشه خبرگزاري "مهر"، به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين جلسه كه جمعه شب ( اول آبان ماه ) در سالن اجتماعات محل برگزاري نمايشگاه ( كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ) برگزار شد ، محمد سميعي رئيس پژوهشگاه فرهنگ ، هنر وارتباطات ، بررسي منابع قرآني ، بررسي ترجمه هاي قرآن كريم ، نشست هاي تخصصي و نكوداشت پژوهشگران قرآني را هدف اصلي برگزاري نشست هاي پژوهشي 25 گانه دوازدهمين نمايشگاه قرآن كريم اعلام كرد و گفت : با دعوت از متخصصان حوزه علوم قرآني ، سعي شده تا اين دوره از همايشهاي تخصصي ، پربارتر از سالهاي پيش برگزار شود .

در ادامه محمد اسفندياري قرآن پژوه و  ويرايشگر متون فارسي  به آثار ارزشمند مرحوم آيت الله طالقاني اشاره كرد و گفت : كتاب تفسير پرتوي از قرآن نتيجه 40 سال تلاش مرحوم طالقاني بود كه قصد داشت از اين طريق فرآن را وارد زندگي مردم كند .

وي با اشاره به اين كه كتاب مذكور در 6 جلد انتشار يافته است افزود : واژه شناسي در اين كتاب كه جلد نخست آن در سال 1342 و جلد پاياني آن در سال 1358 منتشر شده است ، يكي از ويژگي هاي ممتاز آن است كه در پژوهش هاي قرآني نبايد از آن غافل ماند .

اسفندياري ، آيت الله طالقاني را فاتح زندان هاي ايران توصيف كرد و افزود : كتاب ارزشمند وي پيرامون مسائل قرآني نوعي حبسيه نويسي است و نگارش نهايي آن در زندان قصر صورت گرفته است .

حجت الاسلام مهدي راد نيز در سخناني دقت و تأمل آيت الله طالقاني  در آيات قرآن را مورد توجه قرار داد و گفت : مرحوم طالقاني از معدود مفسراني است كه تحت تأثير جريان هاي فكري زمان خود قرار نگرفته است .

 

کد خبر 123711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha