۱۷ فروردین ۱۳۹۰، ۱۱:۵۵

گزارش مهر/

زندگینامه یک زن روسی ؛ جاسوسی که تغییر شغل داد

زندگینامه یک زن روسی ؛ جاسوسی که تغییر شغل داد

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: یکی از خبرهای پرمخاطب سال گذشته مربوط به بازداشت یک دختر روس به اتهام جاسوسی در آمریکا بود و اکثر رسانه ها حوادثی را که برای این دختر رخ می داد منتشر می کردند، اما تازه ترین خبر در مورد این دختر این است که وی تغییر شغل داده است.

"آنا چاپمن" یکی از معروفترین جاسوسان زن جهان که به دلیل چهره اش توانسته بود نفوذ زیادی دردولت آمریکا و انگلیس بکند در سال گذشته میلادی به همراه 11 جاسوس دیگر روس در ایالات متحده آمریکا شناسایی و بازداشت شد و سپس به روسیه بازگردانده شد.

پس از بازگشت این جاسوسان به روس، "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر این کشور به آنها وعده داد که به زودی در پست های جدید مشغول به کار می شوند و اینگونه بود که یکی از این جاسوسان در آذرماه به عنوان مشاور بزرگترین شرکت نفت روسیه انتخاب شد.

چاپمن دختر یکی از افسران کا.گ.ب ( سرویس جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی ) بود که با یک مرد انگلیسی ازدواج کرده و به مدت پنج سال نیز در لندن سکونت داشت. او پس از جدا شدن از این مرد انگلیسی به مدت یک سال نیز با شخص دیگری به نام "لورنت تیلور" در لندن زندگی کرد.

"آنا چاپمن" جاسوس معروف روس

چاپمن پس از بازگشت به روسیه همچنان چهره خبر ساز رسانه های بود بطوری که هر روز یک خبر و یا گزارش جدید در مورد وی و افرادی که این زن با آنها در انگلیس و آمریکا در ارتباط بود منتشر می شد.

کار به جائی رسیده بود که برخی سایتها رقم های بالایی را برای فروش عکس های وی مطالبه می کردند و از همین رو بود که چایمن تصمیم به نگارش زندگینامه خود و فروش آن به قیمت 250 هزار دلار کرد.

اما امروز چهارشنبه برخی رسانه ها گزارش مفصلی را درباره چاپمن منتشر کرده و با قرار دادن یک فایل تصویری در صفحات خود از تبدیل شدن این دختر روس به مدل لباس خبر دادند.

در فایل تصویری منتشر شده، آنا چاپمن در حالیکه بر روی سکوی مخصوص مدلها در حال قدم زدن است و نگاه تماشاگران نیز بر روی وی متمرکز است دیده می شود که به ناگهان یک اسلحه کمری از دست او به زمین می افتد و وی با برداشتن این اسحله مجبور می شود که ادامه برنامه خود را با این اسلحه اجرا کند.

نحوه ارائه برنامه توسط چاپمن در این برنامه نشان می دهد که چگونه کشورهای فعال در امر جاسوسی با بهره بردن از زنان و دختران جوان برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می کنند که مورد سرقت اطلاعات مربوط به نحوه ساخت بمب اتم توسط یک زن از دانشمند معروف "آلبرت انیشتین" نمونه بارز این مسئله است. 

کد خبر 1282723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha