۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۳:۴۷

کعبی:

درس مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی کانون حضور مجتهدان بود

درس مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی کانون حضور مجتهدان بود

قم - خبرگزاری مهر: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه درس خارج مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی با فصاحت و بلاغت همراه بود، محل تدریس این مرجع فقید تقلید را کانون حضور مجتهدان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عباس کعبی در آستانه چهارمین سالگرد ارتحال مرجع تقلید شیعیان جهان مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در سخنانی اظهار داشت: آیت الله فاضل از یاران دیرینه و قدیمی امام(ره) بود و محل تدریس آن مرجع تقلید کانون حضور مجتهدان زیادی بود و وی هم نسبت به شاگردان فعال و ممتاز خود علاقه زیادی نشان می‌داد.

وی ادامه داد: مرحوم فاضل از برجسته‌ترین شاگردان مرحوم آیت الله بروجردی بود و با تألیف کتاب نهایه التقریر در سن ۲۵ سالگی به درجه رفیع اجتهاد نائل آمد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه درس خارج فقه و اصول ایشان از ابتدای وقوع انقلاب اسلامی با خصوصیات ویژه‌ای مانند فصاحت و بلاغت همراه بود افزود: تأسیس مرکز تخصصی فقهی ائمه اطهار(ع) از یادگارهای ارزشمند این عالم ربانی است و ایشان خدمات بی‌شماری نسبت به حوزه‌های علمیه انجام داد و ازمؤسسین اصلی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حساب می‌رود.

آیت الله فاضل در دفاع از ولایت فقیه در خط اول بود

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص مبانی فقهی آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: مبنای فقهی آیت الله فاضل لنکرانی دفاع از نظریات حضرت امام بود و ایشان در پاسخ به شبهات نظام اسلامی درصحنه‌های علمی و عملی به خوبی درخشید و در دفاع از ولایت فقیه نیز درخط اول بود.

آیت الله کعبی در ادامه به خصوصیات اخلاقی آیت الله فاضل اشاره کرد و افزود: آن مرحوم دارای کمالات اخلاقی و حسنه فراوانی بود، به طوری که طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه مجذوب وی می‌شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ابراز داشت: آیت الله فاضل لنکرانی در عرصه‌های گوناگون در خط اول دفاع از نظام اسلامی قرار داشت و در شکوفایی انقلاب اسلامی نیز تلاش زیادی کرد.

گفتنی است: مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی ، ۱۶ اردیبهشت ماه در مسجد اعظم قم، مساجد سراسر کشور و همچنین برخی از کشورهای جهان برگزار می‌شود.
 

کد خبر 1296278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha