۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۴:۳۰

جمع بندی نشست استانهای مهر/

خبرگزاری مهر؛ رسانه نظام است / ولایت فقیه محور فعالیت

خبرگزاری مهر؛ رسانه نظام است / ولایت فقیه محور فعالیت

گروه استانها - خبرگزاری مهر: ششمین نشست استانهای خبرگزاری مهر در حالی به کار خود پایان داد که در این نشست دو روزه مدیران ارشد این رسانه بر رویکرد خبرگزاری مهر در پیگیری اصول نظام و تبعیت از ولایت فقیه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست دفاتر استانی خبرگزاری مهر که به مدت دو روز با حضور نمایندگان این رسانه در 31 استان کشور در محل دفتر مرکزی این خبرگزاری در تهران برگزار شد، محلی برای مرور و تبیین سیاست های خبرگزاری مهر در حوزه اطلاع رسانی بود که به صورت اجمالی بخشی از اظهارات مدیران ارشد خبرگزاری مهر و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی کشور مورد اشاره قرار می گیرد.

خبرگزاری مهر اعتقاد راسخ انقلابی دارد

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست در سخنانی با تاکید بر اینکه خبرگزاری مهر اعتقاد راسخ انقلابی دارد، تصریح کرد: مسئولیت ما بسط و گسترش انقلاب و تئوری انقلاب در جهان امروز است.

وی شکل گیری موج بیداری اسلامی در منطقه را متاثر از تئوری انقلاب اسلامی دانست و گفت: خطبه عربی ایراد شده توسط مقام معظم رهبری امروز تبدیل به محور مهمی برای جهان اسلام شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به رسالت رسانه ها در این عرصه، تصریح کرد: در جنگ نرم کسی پیشروتر است که حکیمانه تر حرکت و عمل کند.

حجت الاسلام خاموشی به رویکرد فرهنگی مهر اشاره کرد و گفت: باید حساسیت نسبت به مسائل فرهنگی در این خبرگزاری به طور جدی تری پیگیری شود.

وی پرداختن به مسائلی چون فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ حیا، گسترش فرهنگ نماز، تبیین اخلاق و تربیت اسلامی را از جمله اولویت های فرهنگی در خبرگزاری مهر دانست و تصریح کرد: باید با حساس بودن نسبت به مباحث فرهنگی و تولید خبر و تحلیل در این زمینه فضای جامعه را به سمت فضای دینی و اسلامی سوق داد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور هدف از تاسیس خبرگزاری مهر را ایجاد رسانه ای فرهنگی دانست و گفت: مهر وظیفه دارد این جنبه معنایی خود را حفظ کند.

حجت الاسلام دکتر خاموشی با تاکید بر اینکه آینده بشری را مرزهای فرهنگ های مستولی تعیین می کنند، تصریح کرد: ما می خواهیم فرهنگ اسلام را در جهان بشری پرچمداری کنیم.

خبرگزاری مهر بدنبال برداشتن گامهای بلند در حوزه فرهنگ

مدیر عامل خبرگزاری مهر نیز در این نشست در سخنانی به تبیین اهداف و سیاست های خبرگزاری مهر پرداخت و یادآور شد: مبنای خبرگزاری مهر به عنوان یک رسانه فرهنگی نوشته شده است و در این راستا این رسانه به دنبال برداشتن گامهای بلندتر در حوزه فرهنگ است.

رضا مقدسی با تاکید بر تقویت این رویکرد در استانها، ابراز امیدواری کرد که خبرگزاری مهر تبدیل به مهم ترین مرجع برای پیگیری اخبار و تحلیل های فرهنگی برای استفاده مخاطبان و سایر رسانه ها شود.

تاکید بر موضع مستقل خبرگزاری مهر

وی همچنین به رویکرد و خط مشی خبرگزاری مهر اشاره کرد و با تاکید بر موضع "مستقل" این رسانه، یادآور شد: این خبرگزاری به شدت از مبتلا شدن به دسته بندی های سیاسی و جهت گیری ها خاص سیاسی دوری می کند.

مدیرعامل خبرگزاری مهر نیز در این نشست با اشاره به فعالیت این رسانه در مجموعه سازمان تبلیغات، ادامه داد: با توجه به جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی منتسب به رهبری جایگاه خبرگزاری مهر نیز روشن است.

محور ولایت فقیه مبنای عملکرد و فعالیت خبرگزاری مهر است

مقدسی افزود: مبنای سیاست کاری خبرگزاری مهر و خط مشی این رسانه در پوشش اخبار و انعکاس گزارش های افراد و گروههای سیاسی به تناسب نزدیکی و دوری به محور انقلاب یعنی رهبری و ولایت فقیه است.

وی با تاکید بر اینکه این رسانه افراد و گروهها را به نسبت محور ولایت فقیه مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد، تصریح کرد: در خبرگزاری مهر هر فرد و گروهی که به مواضع رهبری نزدیکتر باشد بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز تصریح کرد: البته در لایه های بعدی، خبرگزاری مهر انعکاس تلاشهای مسئولان و اقدامات دولت را وظیفه خود می داند.

نگاه منصفانه و بی طرف "مهر" در انعکاس مشکلات مردم

مقدسی همچنین به جایگاه نقد در این رسانه اشاره کرد و گفت: معتقدم که یک رسانه به نقد زنده است و نقدی که منصفانه و مبتنی بر اطلاعات صحیح و درست باشد در هر رسانه ای یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار فعالیتها و اقداماتی که برای عموم مردم در سطح کشور صورت می گیرد باید ایرادات را نیز ببینیم و آنها را در راستای رفع مشکلات مردم انعکاس دهیم، تصریح کرد: البته تلاش می شود در انعکاس و نوع ابراز مشکلات یک تعادل و منطق روشن حاکم باشد چرا که در این صورت است که نقد رسانه ها قابل پذیرش خواهد بود.

مدیرعامل خبرگزاری مهر با تاکید بر نگاه منصفانه و بی طرف این رسانه در طرح مسائل، تصریح کرد: ماموریت خبرگزاری مهر انتشار اخبار صحیح و دقیق و در مرحله بعدی گزارشهای خبری و تحلیلهای لازم با استفاده از نظرات کارشناسان و مسئولان هر حوزه است.

خبرگزاری مهر رسانه نظام و تابع ولایت فقیه است

معاون امور مجلس و استانهای سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز با تاکید بر رویکرد ولایت محوری خبرگزاری مهر، تصریح کرد: خبرگزاری مهر رسانه نظام و تابع ولایت فقیه است.

حجت الاسلام اسماعیل فلاح با تاکید بر اینکه همه باید تابع ولی فقیه باشند، یادآور شد: در نظام اسلامی ولی فقیه حاکم است و دولت و سایر مسئولان باید تابع نظام و ولایت باشند.

وی توجه به ارزشهای اسلامی و آرمانهای اصیل انقلاب و نظام را از اوجب واجبات خواند و بر استمرار حرکت و فعالیت خبرگزاری مهر به عنوان رسانه ای فرهنگی در مسیر و خط ولایت فقیه تاکید کرد.

جزئیات نشست دو روزه نمایندگان استانی خبرگزاری مهر

بنابر این گزارش همچنین در حاشیه این نشست، نمایندگان استانی خبرگزاری مهر با مهندس سعید آلادپوش قائم مقام خبرگزاری مهر دیدار و گفتگو کردند. در این نشست که با حضور کارشناسان بخش فنی خبرگزاری مهر برگزار شد مسائل مختلف در این بخش طرح و راهکارهایی نیز ارائه شد.

همچنین در ادامه برنامه های این نشست نمایندگان استانی خبرگزاری مهر در دیدار با دکتر حسن لاسجردی مدیر اخبار خارجی خبرگزاری مهر به بررسی راهکارهای توسعه اطلاع رسانی و فعالیتهای دفاتر این خبرگزاری در استانهای مرزی به منظور گسترش مناسبات و تعامل ایران با کشورهای همسایه پرداختند.

گفتگو و تبادل نظر و تبیین سیاست های خبرگزاری مهر در دیدار با پیام تیرانداز مدیر اخبار داخلی خبرگزاری مهر از دیگر برنامه های این نشست دو روزه بود. در این دیدار نمایندگان استانی که با حضور دبیران سرویس های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، عکس، حوزه و دانشگاه و ... برگزار شد راهکارهایی به منظور تعامل هر چه بیشتر سایر سرویس های خبری خبرگزاری مهر با دفاتر استانی مطرح و در این زمینه تصمیم گیری هایی نیز صورت گرفت.

یکی دیگر از برنامه های پربار ششمین نشست نمایندگان استانی خبرگزاری مهر دیدار و گفتگو با مدیر کل اداره اخبار استانهای خبرگزاری مهر بود. حسن علی فیضی خواه در این جلسه صمیمی در سخنانی ضمن پاسخ گویی به مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان استانی خبرگزاری مهر برخی پیشنهادات و مطالبات از نمایندگان استانی را مطرح کرد.

نشست های فشرده دبیران مناطق و گفتگوهای صمیمی نمایندگان استانی خبرگزاری مهر با مدیران ارشد خبرگزاری مهر به منظور رفع مشکلات خاص هر استان از دیگر بخش های ششمین نشست نمایندگان استانی خبرگزاری مهر بود.

در این نشست دو روزه همچنین نمایندگان استانی خبرگزاری مهر در بازدید از برج میلاد با دستاوردهای مهندسان ایرانی در ساخت این بنای منحصر به فرد آشنا شدند.

برگزاری دو کلاس آموزشی پیرامون مبانی خبرنویسی و همچنین روزنامه نگاری در فضای سایبری با حضور اساتید برجسته در این حوزه از دیگر بخش های نشست نمایندگان استانی خبرگزاری مهر بود.

دیدار صمیمی نمایندگان خبرگزاری مهر در استانها با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از بخش های جالب ششمین نشست نمایندگان استانی مهر بود. در این نشست نمایندگان مهر در استانها ضمن معرفی، طرح سوابق کاری و تحصیلات خود مسائل و مشکلات مربوط به حوزه کاری خود را مطرح کردند. حجت الاسلام دکتر خاموشی در این دیدار صمیمی ضمن ابراز رضایت از سطح تحصیلات و سوابق کاری نمایندگان خبرگزاری مهر بر پیگیری سازمان تبلیغات برای رفع مشکلات دفاتر خبرگزاری مهر در استانها تاکید کردند.

دیدار با معاون امور استانها و مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از دیگر بخش های نشست دو روزه نمایندگان استانی خبرگزاری مهر بود که در جریان این نشست برخی مسائل نمایندگان استانی مهر پیرامون تعامل با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی در استانها مورد تبادل نظر قرار گرفت.

معرفی عباس لهراسبی به عنوان مشاور امور استانهای مدیرعامل خبرگزاری مهر از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود. لهراسبی در جریان سخنان کوتاهی بر پیگیری مسائل دفاتر استانی تاکید و خواستار انتقال مشکلات هر استان به وی شد.

اختتامیه نشست دو روزه نمایندگان استانی خبرگزاری مهر در نهایت با حضور مدیران ارشد این خبرگزاری و نمایندگان خبرگزاری مهر در 31 استان کشور در خانه فرهنگی خورشید تهران برگزار شد. در جریان این مراسم از نمایندگان این خبرگزاری در استانهای مختلف کشور با اهدا لوح و جوایزی تجلیل به عمل آمد. همچنین نمایندگان خبرگزاری مهر در استانهای لرستان، قم، اصفهان، یزد و آذربایجان غربی به عنوان نمایندگان برگزیده مهر مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند.

افزایش تعداد نشست های استانی خبرگزاری مهر به دو نشست در سال، برگزاری جشنواره های انتخاب برترین های مهر در طول هر ماه و یا به صورت فصلی و رفع برخی مشکلات دفاتر استانی از جمله دستاوردهای این نشست دو روزه بود.

کد خبر 1310295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha