۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۶:۲۵

آیت الله صافی:

عرفان‌های کاذب انسان‌ها را از خداوند دور می‌کند

عرفان‌های کاذب انسان‌ها را از خداوند دور می‌کند

قم - خبرگزاری مهر: مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه عرفان‌های کاذب انسان‌ها را از خداوند دور می‌کند بر تمسک به کلام ائمه (ع) و قرآن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی ظهرپنج شنبه در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه شهرستان مینو دشت گلستان، سیستان و بلوچستان، شهرستان قوچان، مربیان عقیدتی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت  با تاکید بر اینکه عرفان‌های کاذب انسان‌ها را از خداوند دور می‌کند افزود: باید به عرفان‌ها و کلامی که معصومین (ع) و قرآن آن‌ها را مطرح می‌کنند تمسک جست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید شعائر الهی را ترویج کرد اظهار داشت: در این زمان که با وجود وسایل ارتباط جمعی، همه فرق و گروه‌ها و حتی اشخاص تلاش می‌کنند انسان‌ها را گمراه کنند.

وی عنوان کرد: هیج جامعه‌ای در دنیا به اندازه شیعیان از ذخایر هدایت برخوردار نیستند.

آیت الله صافی افزود: باید در تمسک به تعالیم دین ثابت قدم باشیم و نسبت به دستورات و هدایت‌های قرآن، تعالیم اهل بیت (ع)، روایات، احادیث و راهنمایی‌های نهج البلاغه و ذخایر هدایتی دیگری که در اختیار ما شیعیان است نسبت به آن‌ها پای بند باشیم.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با بیان اینکه انسان با خواندن نهج البلاغه معرفت بیشتری نسبت به خداوند پیدا می‌کند عنوان داشت: کلمات قصار حضرت علی (ع) که بیش از ۱۰ هزار از آن در کتاب غرورالحکم و نهج البلاغه وجود دارد برای ما به عنوان یک مکتب و درس است و باید با مطالعه آن‌ها هم خود را تربیت کنیم و هم این معارف را به گوش جهانیان برسانیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: دنیا امروز دچار مادی گرایی شده است و تنها با معارف اهل بیت و تعلیمات اسلام درخشان می‌شود و در این راستا همگان وظیفه دارند تا این معارف را به تمام دنیا نشر دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه اعلامیه‌هایی که در قرآن وجود دارد از هر دستورالعملی بالا‌تر است ابراز داشت: قرآن انسان‌ها را دعوت به علم، بحث، اخلاق و بصیرت می‌کند.

زنان در غرب به بهانه آزادی در لجن زار بد اخلاقی اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز غرب، آزادی زنان را به معنای بسیار بدی تفسیر می‌کند که حتی قابل گفتن هم نیست اظهار داشت: امروز زنان در غرب به بهانه آزادی در لجن زار بد خلاقی‌ها گرفتار شده‌اند.

آیت الله صافی گلپایگانی عنوان کرد: قرآن زن و مرد را به دستیابی مدارج عالی و همچنین ارزش‌های بلند انسانی دعوت می‌کند که این پیام‌های قرآن را باید به دنیا گوشزد کرد چرا که زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت در گروی فهمیدن قرآن و اهل بیت (ع) می‌باشد.

وی خطاب به طلاب خواهر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: خواهران طلبه باید در خصوص مسئله زن، ‌الگو بودن فاطمه زهرا (س) را در دنیا مطرح کنند.

عدم اختلاط زن و مرد در جامعه افتخارات ما است

مرجع تقلید شیعیان جهان عدم اختلاط زن و مرد در جامعه را از افتخارات برشمرد و گفت: در کشورهای اروپایی اختلاط زن و مرد باعث رواج فساد شده است و در این راستا نباید اجازه دارد این افتخارات ضعیف و در آن خللی وارد شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه دین و کلام ائمه معصومین باید در همه جامعه جاری و ساری باشد افزود: باید به گونه‌ای رفتار کرد که باعث شوکت و عظمت اسلام باشد و تمسک به دین در ما تقویت شود.

کد خبر 1315872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha