۲۱ تیر ۱۳۹۰، ۱۱:۲۸

مختارنامه به وحدت جهان اسلام و تقریب مذاهب توجه نکرده است

مختارنامه به وحدت جهان اسلام و تقریب مذاهب توجه نکرده است

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اینکه توجه به شرایط حساس جهان اسلام در حال حاضر رسالت هر فیلم سازی است گفت: سریال مختارنامه به مساله مهم تقریب مذاهب اسلامی توجه نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مبلغی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: وحدت جهان اسلام اصل مهمی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پس از انقلاب بسیار بر آن تاکید کردند و لازم است همه ما از جمله فیلم سازان این اصل مهم را مورد توجه قرار دهند و از نگاه های تفرقه آمیز دوری کنند.

با بیان این که عظمت مذهب تشیع در این است که در فضای عمومی جهان اسلام قرار گیرد اظهار داشت: ضرورتی ندارد برخی مسایل از یک تریبون عمومی که مخاطبان گسترده ا ی نیز دارد مطرح شود بلکه این بحث ها باید در بین خواص و در فضاهای تخصصی باید مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

وی با هشدار نسبت به این که مضامین دینی همواره با خطوط قرمزی روبرو هستند که باید فیلم ساز از آنها آگاهی داشته باشد تصریح کرد: تاریخ اسلام با پیچیدگی هایی روبرو است که اگر فیلم سازی از آنها آگاه نباشد به بیراهه می رود.

مبلغی ادامه داد: این مضامین  در نزد مردم از قداست بالایی برخوردار است و پیچیده در ابهامات و مسایلی است که فقط کارشناسان فن قادر به تحلیل آن هستند به همین دلیل کمک گرفتن از متخصصان حوزه علمیه در فیلم های دینی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

این مدرس حوزه علمیه دیدگاهش را درباره نمایش چهره حضرت عباس(ع) در سریال مختارنامه بیان کرد و گفت: بر اساس منابع شرعی هر عملی که متضمن وهن باشد و تلقی بی حرمتی شود از دیدگاه شرعی ممنوع است و تشخیص چنین موضوعی با عرف است.

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد نمایش دادن چهره حضرت عباس(ع) موضوع مشتبه است، برخی نشان دادن چهره را باعث شکسته شدن حرمت آن حضرت می دانند و برخی نظری مخالف دارند که به اعتقاد من وقتی این اختلاف نظر وجود دارد بهتر است از این امر پرهیز شود.

کد خبر 1357455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha