۱ مرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۰۶

اختصاصی مهر/

مروج‌نیا نخستین رایزن فرهنگی ایران در ونزوئلا شد

مروج‌نیا نخستین رایزن فرهنگی ایران در ونزوئلا شد

سعید مروج‌نیا به عنوان نخستین رایزن فرهنگی ایران در ونزوئلا معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مروج‌نیا که سابقه فعالیت اجرایی در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را در کارنامه خود دارد، به عنوان اولین رایزن فرهنگی ایران در ونزوئلا منصوب شد.

حکم وی را محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امضا کرده و مروج‌نیا به زودی برای شروع ماموریتش عازم کاراکاس خواهد شد.

خرمشاد صبح امروز (یکم مرداد) در جلسه هم‌اندیشی بررسی مسائل آمریکای لاتین به مناسبت تاسیس نخستین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا، از تاسیس اولین رایزنی فرهنگی کشورمان در ونزوئلا خبر داد.

در این نشست ایمانی‌پور معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مدیرکل روابط بین‌الملل ریاست جمهوری، ساداتی‌فر، مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه، مدیرکل بین‌الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ و تنی چند از مدیران و کارشناسان ارشد دیگر نهادها و ارگان‌های مختلف حضور داشتند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در نشست صبح امروز، ایران را یک قدرت برتر منطقه‌ای و جهانی دانست و با اشاره به توجه دیگر رقبا به این امر، بر لزوم هم‌افزایی و هم‌اندیشی کلیه نهادها و ارگان‌های مرتبط در جهت گسترش و غنی‌سازی‌ بیش از پیش فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین تاکید کرد.

خرمشاد همچنین با اشاره به نگاه ویژه نخبگان و مردم آمریکای لاتین به ایران، از تلاش سازمان متبوعش برای تقویت مسیر سیاست خارجی ایران از مجرای فرهنگی با بهره‌گیری از دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی عمومی خبر داد.

وی ویژگی‌ها و دیدگاه‌های فراوان فرهنگی و سیاسی ایران و کشورهای آمریکای لاتین را از جمله مهم‌ترین بسترها‌ی موجود در تقویت و گسترش مناسبات فرهنگی با این کشورها بیان کرد و گفت: امروزه ایران و آمریکای لاتین در روابط جنوب جنوب نقش برجسته‌ای دارند.

در این نشست رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به عزم جدی و نگاه کلان فرهنگی ایران به مقوله همکاری‌های فرهنگی با کشورهای آمریکای لاتین، از تاسیس نمایندگی‌های فرهنگی در کشورهای برزیل، اروگوئه و مکزیک در آینده نزدیک خبر داد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی ایران در آمریکای لاتین کاملاً شفاف و گسترده خواهد بود.

کد خبر 1365306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha