۲۱ شهریور ۱۳۹۰، ۱۳:۵۳

گلباغی خبر داد:

فراخوان هفتمین جشنواره گلدسته های سپید در کردستان اعلام شد

فراخوان هفتمین جشنواره گلدسته های سپید در کردستان اعلام شد

سنندج - خبرگزاری مهر: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از اعلام فراخوان هفتمین جشنواره جوانان مساجد کشور با عنوان گلدسته های سپید در بین کانون های مساجد این استان خبر داد.

کامل گلباغی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: جشنواره شعر و قطعات ادبی و آئینی با عنوان "گلدسته های سپید" به منظور جهت دهی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با مشارکت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام برگزار می شود.

 وی ادامه داد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به داستان نویسی، شعر و ادبیات فارسی، حضور پر نشاط تر اعضای کانونها در فعالیت ها و عرصه های مختلف ادبی کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور ادبی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت های ادبی موجود در کانونهای فرهنگی هنری مساجد و تولید آثار فاخر ادبی در حوزه معارف دینی، ولایی و انقلابی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه جشنواره شعر "گلدسته های سپید" در سه رشته شعر، نثر ادبی و داستان نویسی برگزار می شود، اظهار داشت: در بخش شعر شرکت کنندگان در این رشته باید آثار خود را در دو بخش شعر نو و شعر کلاسیک ارسال و در بخش نثر ادبی نیز منظور از نثر ادبی در این جشنواره نثر شاعرانه با رعایت موارد فنی ادبیاتی است، اثر ارسالی نباید بیشتر از 3 صفحه A4 باشد.

گلباغی افزود: علاقه مندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را با موضوعات آزاد دینی، آئینی و انقلابی با تاکید بر اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، فضایل اخلاقی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز اماکن و مناسک دینی به ویژه مسجد و نماز به دبیرخانه امور مساجد استان تحویل دهند.

وی همچنین گفت: شرکت کنندگان می تواند حداکثر دو اثر را برای شرکت در جشنواره ارائه کنند و آثار غیر مرتبط با موضوعات جشنواره از داوری و شرکت در جشنواره حذف می شوند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان موضوع ویژه این جشنواره را غدیر‌ و ‌امام علی(ع) عنوان کرد و یادآور شد: آثار راه یافته در زمینه غدیر‌ و ‌امام علی (ع) به مرحله کشوری نیز به صورت ویژه و جداگانه مورد بررسی و داوری قرار می گیرند.

کد خبر 1405709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha