۲۶ شهریور ۱۳۹۰، ۱۳:۳۵

سوری خبر داد:

توافق بهمنی و قاسمی در پارس جنوبی/ زمانبندی انتشار اوراق مشارکت طرحهای نفتی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تشریح توافق جدید رئیس کل بانک مرکزی و وزیر نفت زمان بندی انتشار اوراق مشارکت فازهای پارس جنوبی را اعلام کرد و گفت: امسال 2.3 میلیارد دلار منابع مالی خارجی در پارس جنوبی جذب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی سوری در حاشیه بازدید هفتگی از طرحهای پارس جنوبی از نهایی شدن اختصاص دو منبع مالی خارجی به میزان دو میلیارد و 300 میلیون دلار خبر داد و گفت: دو میلیارد و 100 میلیون دلار از این میزان تا دو هفته دیگر به پیمانکاران پروژه های پارس جنوبی پرداخت خواهد شد.       

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه براساس توافق انجام شده، 2 میلیارد دلار منابع جدید هم توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای مشارکت در سرمایه گذاری طرحهای تولید گاز در پارس جنوبی تامین می شود، تصریح کرد: پیش بینی می شود این منابع مالی تا پایان سال جاری به فازهای مختلف پارس جنوبی پرداخت شود.
 
این مقام مسئول با اشاره به نشست وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی برای هدایت منابع مایل به طرحهای پارس جنوبی، اظهار داشت: بر این اساس به زودی اعتبارهای داخلی و خارجی قابل توجهی به سمت پارس جنوبی هدایت و مشکل طرح‌های پارس جنوبی مرتفع می شود.
 
وی با اشاره به اختصاص اعتباری معادل 400 میلیون دلار به فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از محل منابع فاند انرژی، بیان کرد: در مجموع حدود 6 میلیارد و 400 میلیون دلاری مالی برخی فازهای این میدان مشترک از توسط منابع فاند انرژی تامین خواهد شد.
 
سوری همچنین با اعلام اینکه امسال معادل 10 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی برای تامین مالی طرحهای صنعت نفت منتشر خواهد شد، تاکید کرد: با دستور وزیر نفت، مجوز اختصاص نیمی از این منابع معادل 5 هزار میلیارد تومان به فازهای پارس جنوبی صادر شده است.
 
به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اوراق مشارکت طرح های پارس جنوبی در سه مقطع مهر، آبان و دی ماه جاری منتشر خواهد شد.
کد خبر 1409747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha