۲۳ مهر ۱۳۹۰، ۱۶:۱۹

برزگری خواستار شد:

مردم خواهان دریافت کالا و خدمات استاندارد باشند

مردم خواهان دریافت کالا و خدمات استاندارد باشند

کرج - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: لازم است مردم خواهان دریافت کالا و خدمات استاندارد باشند تا بتوانیم به کمک این امر، استانداردسازی را دنبال کنیم.

نظام الدین برزگری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: لازم است مردم تنها خواهان دریافت کالا و خدمات استاندارد باشند زیرا استاندارد در تمام شئون زندگی آنان دخیل است.

وی ادامه داد: باید تلاش شود این امر به عنوان یک فرهنگ در جامعه مطرح شده و سرمایه‌گذاری در این بخش جدی گرفته شود که دنبال کردن این امر اهمیت فراوانی دارد.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اضافه کرد: دولت نیز به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش و افزایش سلامت جامعه است و اقدامات لازم را انجام می دهد.

سازمان استاندارد به عنوان یک نهاد مستقل معرفی شد

برزگری یادآور شد: به تازگی، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به عنوان یک نهاد مستقل معرفی شده و از این پس مستقیما زیر نظر نهاد ریاست جمهوری اداره می‌شود.

وی با اشاره به قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر تولیدات صنعتی گفت: براساس این قانون، کلیه کالاهای تولید داخل و وارداتی مشمول استاندارد اجباری قرار گرفته است.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران یادآور شد: این در حالی است که پیش از این تنها حدود 600 قلم کالا مشمول اجرای استاندارد اجباری بود.

برزگری همچنین با تاکید بر تدوین استانداردهای لازم در بخشهای مختلف، از رشد ۳۰۰ درصدی تدوین این استانداردها در برنامه چهارم توسعه نسبت به برنامه سوم خبر داد.

کد خبر 1433563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha