۳ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۵۰

بهادری:

بخشهای شمالی بوشهر پرباران‌تر از دیگر نقاط استان بوده‌اند

بخشهای شمالی بوشهر پرباران‌تر از دیگر نقاط استان بوده‌اند

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: قسمتهای شمالی استان بوشهر میزان بارش بیشتری نسبت به دیگر نقاط استان داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش بهادری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین میزان بارندگی سال جاری در استان بوشهر در بخش‌های شمالی خصوصا شهرستان گناوه روی داده است.

وی ادامه داد: بندرریگ از توابع شهرستان گناوه با 144 میلیمتر بیشترین مقدار بارندگی را داشته و پس از آن نیز بندر گناوه با 124 میلیمتر قرار دارد. کمترین مقدار بارندگی در جنوب استان بوده که عسلویه با 26 میلیمتر بارندگی کمترین مقدار بارندگی در سال جاری را داشته است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: بیشترین مقدار بارندگی در زمستان 145 میلیمتر بوده و متوسط بارش امسال در بوشهر برابر 86 میلیمتر است. 165 میلیمتر بارش مورد نیاز برای امسال است که امیدواریم تا پایان فروردین ماه سال 91 این میزان به مقدار نرمال بارندگی برسیم.

وی افزود: استان بوشهر در وضعیت خشکسالی شدید قرار دارد که البته امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته‌ایم و امیدواریم با تداوم بارندگی‌ها شاهد رفع مشکلات خشکسالی باشیم.

بهادری ادامه داد: استان بوشهر در جایگاه بارش کمتر از میانگین 30 تا 60 میلیمتر قرار دارد. متوسط بارش درازمدت در استان بوشهر 188 میلیمتر است. متوسط بارش بارندگی امسال که حدود 82 میلیمتر بوده است که این رقم در سال گذشته 6.4 میلیمتر بوده است

وی در پایان با اشاره به راه‌اندازی سیستم سایت هواشناسی راداری در استان بوشهر اضافه کرد: این سیستم تاثیر بسزایی در پیش‌بینی دقیق تر و مطلوب‌تر وضعیت اب‌ و هوا ، بارندگی و وضعیت جوی استان بوشهر داشته است.

کد خبر 1515837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha