۲۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۳۷

جشنواره موسیقی فجر/

ارکستر سمفونیک صدا و سیما با یک لشکر آمد

ارکستر سمفونیک صدا و سیما با یک لشکر آمد

ارکستر سمفونیک صدا و سیما به رهبری محمد بیگلری پور با بیش از 140 نوازنده و خواننده گروه کر در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فرج به روی صحنه تالار وحدت آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین و آخرین برنامه ارکستر سمفونیک صدا و سیما در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر که شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد آثاری از حشمت سنجری، حسن ریاحی، محمدرضا چراغعلی، شهرام توکلی، علی اکبر قربانی و جابر اطاعتی به اجرا درآمد.

در بخش نخست برنامه ابتدا قطعه نیایش یزدان اثر زنده یاد حشمت سنجری با همراهی گروه کر اجرا شد و بعد از آن قطعه سوئیت سمفونی بصیرت اثر مشترک شهرام توکلی و علی اکبر قربانی با صدای علیرضا وکیلی منش و گروه کر ارائه شد و در آخرین قسمت بخش اول برنامه قطعه بوی بهار اثر حسن ریاحی(دبیر جشنواره) اجرا شد.

پس از استراحتی کوتاه دوباره ارکستر به روی صحنه باز گشت و این بار فانتزی برای ارکستر و کمانچه در آواز شوشتری اثر جابر اطاعتی اجرا شد که به همراهی تکنوازی کماچه جابر اطاعتی اجرا شد و درپایان این برنامه سوئیت سمفونی خورشید اثر محمدرضا چراغعلی با صدای نیما مسیحا و به همراهی گروه کر اجرا شد.

ارکستر سمفونیک صدا و سیما با بیش از 90 نوازنده و تکنواز و حواننده و حدود 50 همخوان پر تعدادترین ارکستر بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر بود که از نظر تعداد روی صحنه مقام نخست را به خودش اخصاص داد .

فقط این ارکستر در بین تمامی ارکسترهایی که تا کنون در این دوره از جشنواره برنامه داشته اند بروشور رنگی و اختصاصی چاپ و منتشر کرده بود.

کد خبر 1536423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha