۳۰ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۲۳

کشتی قهرمانی آسیا -کره جنوبی/

تیم ملی کشتی آزاد ایران بر بام قاره‌کهن ایستاد/ قهرمانی با 5 مدال طلا

تیم ملی کشتی آزاد ایران بر بام قاره‌کهن ایستاد/ قهرمانی با 5 مدال طلا

چهار کشتی‌گیر تیم ملی آزاد ایران در روز دوم رقابتهای قهرمانی آسیا با پیروزی برابر حریفان خود در دیدار فینال به مدال طلا دست پیدا کردند. این در حالی است که این تیم در روز نخست نیز صاحب یک مدال طلا شده بود تا قهرمانی اش در قاره‌کهن را مسجل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در روز دوم این رقابت‌ها که امروز یکشنبه برگزار شد، در وزن 66 کیلوگرم مهدی تقوی در دور نخست رمضان قنبراف از ترکمنستان را در دو تایم و با نتایج 1- صفر و 9- صفر شکست داد. وی در دور دوم با نتایج 1- صفر و 2- صفر (کلینچ) پرون رانا از هند را مغلوب کرد. تقوی در مرحله نیمه نهایی میانگانبیار باتسوخ از مغولستان را با نتایج مشابه 1- صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. تقوی در فینال ماکسات دولت‌بایف از قزاقستان را در 2 تایم و با نتایج 3 بر صفر و 6 بر صفر شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.

صادق گودرزی در وزن 74 کیلوگرم در مبارزه نخست خود با نتایج 2- صفر و 7- صفر عبدالرئوف بازاربایف از ازبکستان را شکست داد. گودرزی در دور دوم گامبودورج دورجوانچیگ از مغولستان را با نتایج 1- 2 ، 2- صفر و 2- 1 شکست داد وی در مرحله نیمه نهایی با نتایج 2- صفر و 1- صفر کوجیما تاکافومی از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار فینال مقابل عبدالحکیم شاپیف از قزاقستان در دو تایم و با نتایج 6- 3 و 5- صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 84 کیلوگرم احسان لشگری در دور نخست امیدجان عثمان‌اف از ازبکستان را در سه تایم و با نتایج 1-1، 1- صفر و 4- صفر شکست داد وی در دور دوم باتمونخ میاگمارسورن از مغولستان را با نتایج 2- صفر و 4- صفر شکست داد تا به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد وی در مرحله نیمه‌نهایی با نتایج 2- صفر و 3- صفر نائوکی موما از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال لی جی سونگ از کره جنوبی را با نتایج 4- صفر و 5- صفر مغلوب کرد و به مدال طلای این وزن دست یافت.

در وزن 120 کیلوگرم نیز پرویز هادی که نخستین تجربه خود در مسابقات قهرمانی آسیا را پشت سرمی گذاشت با عملکردی قابل قبول در دیدار فینال به پیروزی رسید تا پنجمین مدال طلای ایران در این دوره از رقابتها را برگردن بیاویزد.

تیم ملی کشتی آزاد دیروز شنبه در روز نخست مسابقات توسط حسن رحیمی و مسعود اسماعیل پور در وزن‌های 55 و 60 کیلوگرم صاحب مدال‌های طلا و نقره شدند.

کد خبر 1537991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha