۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۹:۴۷

خلیلی به مهر خبر داد؛

تجدید چاپ «ترکه‌های درخت آلبالو» بعد از 20 سال/ کار در پستومانده ندارم

تجدید چاپ «ترکه‌های درخت آلبالو» بعد از 20 سال/ کار در پستومانده ندارم

اکبر خلیلی از بازچاپ رمان «ترکه‌های درخت آلبالو» بعد از 20 سال و نگارش سومین مجلد از کتاب «گام به گام با انقلاب» خبر داد.

اکبر خلیلی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر از تالیف آثار تازه‌ای از خود خبر داد و گفت: من کار در پستو مانده ندارم. هر چه نوشته‌ام روشن و مشخص است و تازگی خودش را هم از دست نداده است؛ منتها برخی از این آثار به صلاحدید خودم هنوز منتشر نشده است و یا به تدریج منتشر خواهد شد که از جمله آنها باید به جلد سوم مجموعه گام‌ به گام با انقلاب اشاره کنم.

وی ادامه داد: از این مجموعه پژوهش تاریخی تاکنون 2 جلد منتشر شده و الان در حال کار بر روی جلد سوم این کتاب هستم که به مرور برخی از وقایع قبل و بعد از انقلاب می‌پردازد که این مجلد در دو جلد منتشر خواهد شد.

خلیلی افزود: بخش عمده این مجموعه در جلد سوم به مصاحبه با آقای حبیب‌الله عسگراولادی مسلمان اختصاص دارد که به تدریج تدوین شده و در این کتاب قرار خواهد گرفت.

نویسنده مجموعه داستان «نون تافتون» همچنین گفت: در سال‌های دهه 60 سفر حجی انجام دادم و درباره آن سفرنامه‌ای نیز نوشتم که منتشر نشد. این روزها با توجه به موضوع بیداری اسلامی مطالبی را نوشته‌ام که به نوعی با ادبیات این اثر درارتباط است و می‌تواند با آن همراه شود و به همین دلیل با توجه به پیدا شدن یک ناشر برای آن امیدوارم این کتاب با عنوان «کعبه 70» به زودی منتشر شود.

خلیلی در بخش دیگری از این گفتگو به رمان «ترکه‌های درخت آلبالو» اشاره کرد و گفت: ناشر این کتاب در 20 سال گذشته آن را به نوعی حبس کرد و اجازه انتشار و فروش آن را نداد و هیچ‌گاه هم دلیل واضحی برای آن به من اعلام نشد و اخیراً شنیده‌ام که بعد از 20 سال چاپ سوم آن در حال آماده سازی برای انتشار است.

این نویسنده همچنین به تالیف سومین جلد از رمان «فتوا» اشاره کرد و گفت: این رمان داستان انقلاب، جنگ و امام (ره) در سه جلد و با سه عنوان مجزا نوشته شده است. جلد نخست آن با عنوان «خروس تاجدار است» و جلد دوم آن نیز با عنوان «قابیل از شکارگاه برمی‌گردد» منتشر شده است.

وی افزود: سومین مجلد از این مجموعه نیز با عنوان «اولین تیر را من رها کردم» از سوی من نوشته شده است، اما به دلیل اختلافی که با ناشر دارم، فعلا قصد انتشار آن را ندارم. این رمان حاصل 20 سال پژوهش تاریخی من است و روا نیست به آن این اندازه بی‌مهری شود و حتی برای انتشارش حاضر به عقد قرارداد با من نیز نشوند. 

کد خبر 1546769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha