۲۸ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۴۶

میعاد فر در گفتگو با مهر:

25 درصد درمانگاه‌های خصوصی کشور در نوروز باز هستند

25 درصد درمانگاه‌های خصوصی کشور در نوروز باز هستند

نیشابور - خبرگزاری مهر: معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از ارائه خدمت درمانی توسط 25 درصد از درمانگاه‌های خصوصی کشور در ایام نوروز خبر داد.

جعفر میعادفر در حاشیه بازدید از مراکز اورژانس نیشابور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارکرد: برای اولین بار در توافق‌ نامه‌ای با نظام پزشکی مقرر شده که 25 درصد از مطب‌ها و درمانگا‌ه‌های خصوصی کشور در ایام نوروز 91 به مراجعان خدمات درمانی بدهند و تمام دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کشور وظیفه دارند در اجرای این طرح نظارت جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی این طرح نیز وظیفه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی است، اظهار داشت: در ورودی و خروجی شهرهای کشور وضعیت مراکز درمانی و داروخانه‌ها به مسافران نوروزی اطلاع‌رسانی می‌شود.

آمادگی دو هزار پایگاه اورژانس ایام نوروز در کشور

میعادفر گفت: بیش از هفت هزار نفر پرسنل در دو هزار پایگاه اورژانس همراه با سه هزار دستگاه آمبولانس، 30 دستگاه اتوبوس آمبولانسی و هفت فروند بالگرد از 25 اسفند تا 15 فروردین سال آینده در حال خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

وی تصریح کرد: 196 ایستگاه سلامت در ورودی و خروجی بعضی از شهرها نیز در حال ارائه خدمات درمانی سرپایی هستند که در صورت بروز مشکل بیماران به اورژانس انتقال داده می‌شوند.

تمامی اورژانس‌های بیمارستانی کشور فعال هستند

میعادفر گفت: تمامی اورژانس‌های بیمارستانی در سراسر کشور فعال هستند و خدمات فوریتی به بیماران ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی به عمل آمده در تمام بیمارستان‌های کشور یک پزشک متخصص شیفت حضور دارد.

میعادفر با بیان اینکه عمده‌ ترین مشکل اورژانس کمبود نیروی انسانی است، اضافه کرد: نیروهای متخصص در 40 دانشگاه علوم پزشکی در حال تربیت هستند که امیدواریم تا سه سال آینده این مشکل نیز حل شود.

وی گفت: هم‌اکنون با جذب نیرو از سایر بخش‌های بهداشت و درمان این مشکل را تا حدودی کم کرده‌ایم.

معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، یادآور شد: آمبولانس‌های اورژانس در زمان‌های برف و یخبندان شدید با مشکل روبرو هستند.

160 پایگاه نوروزی در خراسان رضوی فعال است

میعادفر اظهار امیدواری کرد  با توزیع 300 دستگاه آمبولانس کمک‌ دار بعد از خردادماه سال 91 این مشکل نیز مرتفع می‌شود.

وی وضعیت اورژانس نیشابور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: نظم و نظافت آمبولانس‌ها و اماکن استقرار آن‌ها نیز خوب بوده و مدیریت اورژانس این شهرستان از بسیاری از شهرهای کشور بهتر بوده است.

میعادفر درباره مشکلات نیشابور در حوزه اورژانس تصریح کرد: بزرگترین مشکل اورژانس فقط منبع مالی است که در صورت تأمین اعتبار، مشکل دیگری برای خرید آمبولانس و دیگر امکانات وجود ندارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون 160 پایگاه نوروزی نیز در استان خراسان رضوی فعال هستند.

کد خبر 1562189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha