۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۱۲

نسیمی:

رسالت معلمان هدف پاک انبیاء است

رسالت معلمان هدف پاک انبیاء است

بندرگز - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد بندرگز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و مقام معلم و استاد گفت: رسالت راستین و واقعی استادان و معلمان، رسالت پاک انبیا و اولیاء الله است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا نسیمی عصر چهارشنبه در همایش گرامیداشت مقام معلم، معلم و استاد را راهگشا و وسیله عالیترین نوع کرامت خدا به انسان یعنی ارزانی داشتن علم ودانش عنوان کرد.

وی گفت: در فرهنگ اسلامی ما تنها کسب علم است که هیچ مرز سنی و جنسی و جغرافیایی نمی شناسد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیتهای علمی، فرهنگی، پژوهشی، عمرانی صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز خواستار افزایش تولیدات علمی و پژوهشی توسط اعضای هیات علمی واحد شد.

حجت الاسلام زارعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای پیام نور گلستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، معلمی را دارای مقام و منزلتی بی‌بدیل دانست.

وی افزود: معلم کسی است که بتواند دانشجو را از نادانی  و نااهلی‌ها به سوی نور هدایت کند.
 
وی این رویکرد را مصداق کامل مسئولیت خطیر و مهم‌ترین رسالت یک استاد برشمرد و از دانشجویان به عنوان بزرگترین سرمایه های انسانی یاد کرد.

زارعی افزود: عقیده دانشجویان بزرگترین امانت و سرمایه‌ای است که باید توسط استاد پرورش داده شود.

زارعی با بیان جایگاه علم در دین مبین اسلام و بزرگان دینی اظهار داشت:‌ در قرآن کریم‌ به خداوند، خود قرآن، پیغمبر و اهل بیت و علم نور اطلاق شده است.
کد خبر 1598498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha