۲۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۴۳

آیت الله نورمفیدی:

قیمت محصولات کشاورزی غیرکارشناسی است

قیمت محصولات کشاورزی غیرکارشناسی است

گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز مهمترین مشکل بخش کشاورزی در واقع قیمت محصولات کشاورزی است که به صورت غیرکارشناسانه ارزشگذاری می شود و این مسئله باعث شده تا برخی از کشاورزان از این شغل شریف دلسرد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر جمعه در خطبه های این هفته نماز سیاسی عبادی شهر گرگان افزود: قیمتی که کارشناسان بر روی گندم گذاشته اند، بالای پنج هزار ریال است اما دولت این میزان را حدود چهار هزار و 200 ریال اعلام کرده است.

به گفته وی، اما باز هم خود کشاورزان بر این قیمت کارشناسان رضایت ندارند و اعلام می کنند با توجه به زحمتی که برای کشت گندم کشیده می شود، بسیار بالاتر است.
 
وی ادامه داد: این مسئله باعث می شود تا اگر خود، به جایی رسیده ایم که نیاز استان را تامین می کنیم، اما دلسردی کشاورزان و عدم کار کشاورزی، باعث خواهد شد تا محصولاتی که خود می توانیم در استان کشت کنیم، از استان های دیگر وارد کنیم.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: گندم استان از نوع بسیار مرغوب در کشور است و همه نگاه ها به گندم استان است، اما اگر کشاورز آن را تولید نکند باید محصول نسبتا نامرغوب را وارد این استان کنیم.
 
آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست دو روز گذشته ائمه جمعه استان گلستان، گفت: محور اصلی این مذاکرات در خصوص مشکلات کلی کشاورزان بود و ائمه جمعه که پناه مردم هستند، باید این مسئله را به گوش مسئولان شهرستانی برسانند و آنان نیز با همفکری مسئولان ارشد استانی، این مسائل را که از اختیار آنان خارج است، به مقامات ارشد کشوری در تهران منتقل کنند.
 
به گفته آیت الله نورمفیدی، انصاف و عدالت اقتضاء می کند، قیمتی که بر روی محصولات کشاورزی این منطقه به خصوص گندم گذاشته شده، افزایش یابد.
 
وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات عدیده کشاورزان، بحث بیمه کشاورزی است، دولت امروز کارگران کشاورزان را بیمه می کند، اما خود کشاورز را بیمه نمی کند، اما باید بدانند که خود کشاورز هم کارگر است و این بیمه باید شامل حال کشاورز هم شود.
 
وی تاکید کرد: با توجه به سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نباید این مسائل مطرح شود، زیرا این برخوردها، کشاورزان را دلسرد می کند  و دست به سوی دیگران و بیگانگان، بلند می کند که با شعار سال مغایرت دارد.
 
خطیب جمعه گرگان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست آتی گروه 1+5 در مسکو گفت: این گروه در نشست قبلی حق غنی سازی ایران را قبول نکرده بود، اما با مذاکراتی که انجام شد، تصمیم گرفته شد این حق مسلم جمهوری اسلامی ایران، در مسکو مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
 
آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: ایران با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر استفاده غیرصلح آمیز از انرژی هسته ای که حرام شرعی است، این تضمین صلح آمیز بودن را به این گروه می دهد و آنان نیز باید این حق استفاده را به جمهوری اسلامی بدهند.
 
وی ادامه داد: این تضمین ها، شامل بازرسی مرتب و مداوم از مکان های است که ایران غنی سازی صلح آمیز انجام می دهد و با توجه به این نکات، پیش بینی می شود در مذاکرات مسکو، این قضیه حل شود و اگر گروه 1+5 حق غنی سازی را بپذیرد، قطعنامه شورای امنیت مبنی بر تحریم ایران از سوی کشورهای دیگر، سست خواهد شد و تحریم ها نیز بی اثر می شود.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: غنی سازی 20 درصدی حق مسلم و طبیعی ایران است و اگر آنان بخواهند، این حق را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند، مقامات کشور ما تسلیم نخواهند شد و همچنان به راه خود ادامه خواهند داد.
 
وی خاطرنشان کرد: البته در خصوص تحریم هائی که شورای امنیت علیه ایران به سرکردگی آمریکا انجام داده، 18 کشور با این قطعنامه همراهی نکردند و تحریم ها علیه ایران را به خصوص در خصوص خرید نفت ایران، نپذیرفتند.
 
آیت الله نورمفیدی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: رقیب جمهوری خواه اوباما براساس نظرسنجی ها، یک درصد جلوتر از اوباما است و رئیس جمهور آمریکا احساس خطر از این موضوع می کند و براین اساس، نیاز به مسائلی دارد که بتواند از این جریان، بیرون بیاید و رقیبش را از پیشروی بردارد و تنها راه این قضیه حل مسائل هسته ای ایران از نشست مسکو است، زیرا مسائل جمهوری اسلامی ایران، در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، تاثیر دارد.
 
وی در ادامه به سالروز شهادت امام هفتم (ع) اشاره کرد و این روز به همه مسلمین جهان و به خصوص به صاحت مقدس بقیه الله العظم (عج) و نائب بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت و یادآور شد: هفته آینده به مناسبت شهادت دکتر شهید بهشتی، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده و قوه قضائیه مسئولیت اصلیش تشخیص و اعلام حکم به حق و عدالت است و در واقع کار سختی دارد و این قوه باید نظارت عمومی کلی و مستمری برای کسانی که در این حوزه کار می کنند، داشته باشد.
 
خطیب جمعه گرگان در خطبه اول با اشاره به سالروز بعثت پیامبر اسلام (ص) گفت: روز بعثت روزی است که ارتباط انسان با آسمان به آخرین مرحله رسید و پس از آن این ارتباط قطع شد.
 
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: باید قانون و کتابی که تا ابد ادامه داشته باشد نازل می شد و آن انسان هم باید گل سرسبد همه انسان هائی باشد که تا کنون انتخاب شدند.

به گفته خطیب گرگان، پیامبر از سوی خدا ماموریت پیدا کرد تا با قرآن ندای نجات بشریت را در طول تاریخ تا قیامت سردهد.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی می بینیم استکبار تلاش می کند تا چهره پیامبر (ص) را مخدوش کند، باید برای معرفی شخصیت و چهره واقعی ایشان، برای جهانیان تلاش کنیم.
کد خبر 1627261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha