۳۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۵

سالارکیا در گفتگو با مهر:

رفع فقر و ارتقای سطح اقتصادی جامعه در گرو مشارکت در احسان و انفاق است

رفع فقر و ارتقای سطح اقتصادی جامعه در گرو مشارکت در احسان و انفاق است

کرج – خبرگزاری مهر: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هر چه میزان مشارکت در احسان و انفاق در جامعه بیشتر شود سطح اقتصادی و معیشتی جامعه بالاتر رفته و فقر کمتر می شود.

علی سالارکیا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ضرورت اکرام ایتام و توجه به سنت احسان و انفاق در جامعه گفت: میزان بالای مشارکت در احسان و انفاق جامعه را به لحاظ معیشتی یک دست تر و میزان فقر و به دنبال آن آسیب های اجتماعی در جامعه را کمتر می کند.

وی تصریح کرد: رفع فقر و ارتقای سطح اقتصادی و معیشتی افراد کم بضاعت، نیازمند مشارکت بیشتر مردم در احسان و انفاق است.

سالارکیا با اشاره به این موضوع که طی یک سال گذشته بیش از 57 میلیارد ریال صدقه در قالب 200 هزار صندوق های صدقه کمیته امداد از سطح استان البرز جمع آوری شده گفت: افزایش میزان صدقات نشانه توجه و تاکید آحاد جامعه به مشارکت در احسان و انفاق است.

وی ماه مبارک رمضان را فضایی مناسب برای گسترش و توسعه فرهنگ احسان و اکرام به نیازمندان دانست و گفت: یکی از فضایل این ماه توجه به دیگران و رسیدگی به امور نیازمندان و به ویژه ایتام است و کمیته امداد تلاش دارد در این امر پل ارتباطی قوی بین نیکوکاران و نیازمندان باشد.

مدیرکل کمیته امداد البرز افزود: تمام کمک های مردمی در جشن ها و مراسم خاص و اکرام ایتام به سرعت در اختیار مددجویان و نیازمندان قرار می گیرد و حضور گسترده مردم، در این جشنها و اختصاص کمک هایشان به امداد حاکی از آن است که مردم به کمیته امداد و وظیفه خطیر این نهاد اعتماد دارند.

وی اظهار داشت: مبالغ جمع آوری شده از صندوق های صدقات استان برابر ضوابط این نهاد در راستای خدمات موردی معیشتی، فرهنگی، مسکن، جهیزیه و درمان نیازمندان هزینه می شود.
 
وی گفت: این نهاد با اجرای طرح های مختلف سعی در افزایش مشارکت مردم و نهایتاً ارائه خدمت مطلوب تر به محرومان دارد و این طرح ها در ماه رمضان در گستره کمی و کیفی وسیع تری اجرایی خواهد شد.
 
سالارکیا از آغاز اجرای طرح اکرام ایتام و برپایی بازارچه مددجویان کمیته همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.
 
برپایی بازارچه محصولات مددجویان کمیته امداد و اجرای طرح اکرام ایتام و طرح ضیافت افطاری و همچنین آزادی محکومان مالی غیربزهکار از جمله طرح های کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز در ماه رمضان خواهد بود که سالارکیا به آنها اشاره کرد.
کد خبر 1654817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha