۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۳۱

سنایی در گفتگو با مهر:

دستگاه دیپلماسی در مورد میانمار با تأخیر عکس العمل نشان داد

دستگاه دیپلماسی در مورد میانمار با تأخیر عکس العمل نشان داد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه دستگاه دیپلماسی کشورمان در مورد مسلمانان میانمار با تأخیر عکس العمل نشان داد ، انتظار می رفت که وزارت امور خاجه سریعتر از این مسائل مربوط به میانمار را منعکس و اقداماتی در این مورد صورت دهد.

مهدی سنایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کشتار مسلمانان در میانمار و اقدامات دستگاه دیپلماسی کشورمان در این حوزه ، گفت: مسئله مسلمانان میانمار یکی از موضوعات اصلی جهان امروز است و در شرایط حاضر سازمان همکاری اسلامی و سایر نهاد های اسلامی در این زمینه فعالیت هایی را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین موضع گیری ها در این زمینه موضع گیری رهبر معظم انقلاب است ، بیان کرد: رهبر انقلاب درباره کشتار مسلمانان در میانمار و همچنین دوگانگی دستگاه های حقوق بشری و سازمان های بین المللی در مسائل مربوط به مسلمانان در کشورهای مختلف و سکوت  آنها در قبال مسلمانان میانمار هشدار دادند.

سنایی تصریح کرد: طبیعی است که بعد از موضع گیری رهبر انقلاب و تقبیح رفتار سازمان های بین المللی و سکوت آنها در برابر کشتار مسلمانان میانمار حساسیت بیشتری در جهان ایجاد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن اقداماتی که انجام می دهد، اما در مورد مسلمانان میانمار با تأخیر عکس العمل نشان داد و انتظار می رفت که وزارت امور خاجه  سریعتر از این مسائل مربوط به میانمار را منعکس و اقداماتی در این مورد صورت دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف های موجود نداشتن سفارت در میانمار است، بیان کرد: به هر حال در حال حاضر مجموعه اقدامات خوبی در دست انجام است و با توجه به اقلیت های مسلمانی که در میانمار وجود دارد و اینکه درباره تابعیت مسلمانان در میانمار و مسائل مشابه آن ابهامات زیادی وجود دارد و مشکلاتی را فراهم کرده ، سازمان کنفرانس اسلامی و مجامع بین المللی نیز باید نسبت به این امر حساسیت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 1657186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha