۱ فروردین ۱۳۸۴، ۱۸:۱۶

عضو شوراي سياسي حزب الله لبنان :

اگر آمريكا دخالت نكند ملت لبنان خود مشكلاتشان را حل مي كنند/ حزب الله فقط به وظيفه دفاع از لبنان عمل مي كند

عضو شوراي سياسي حزب الله لبنان از آمريكا خواست به دخالت هاي غير قابل توجيه خود در امور لبنان پايان داده و اجازه دهد دولت و مردم لبنان با همبستگي و اتحاد مشكلات خود را حل كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شبكه خبري العالم ، حسن حدرج عضو شوراي سياسي حزب الله لبنان گفت : درخواست خلع سلاح اين حزب مطلب تازه اي نيست و آمريكا و اسرائيل هميشه اين خواسته را مطرح كرده اند.

وي افزود: اسرائيلي ها در سال هاي 1992 و 1996 با تجاوزات نظامي خود تلاش كردند مقاومت لبنان را خلع سلاح كنند اما موفق به چنين كاري نشدند آمريكا نيز هميشه بر لبنان و سوريه براي رسيدن به هدف خود فشار وارد مي كند .

عضو شوراي سياسي حزب الله لبنان تاكيد كرد: مقاومت لبنان به وظيفه خود در دفاع از ملت لبنان عمل مي كند و در سايه وجود چالش ها و در راس آنها ادامه اشغال مزارع شبعا از سوي اسرائيل و تجاوزات روزانه وتهديدهاي اين رژيم عليه حاكميت لبنان حزب الله به انجام وظيفه خود همچنان ادامه خواهد داد.

حدرج با اشاره به موضع مشترك دولت و مردم لبنان درباره مقاومت تاكيد كرد: قطعنامه 1559 به مثابه دخالت آشكار در امور داخلي لبنان است زيرا اين قطعنامه به بروز بحران سياسي در اين كشور منجر شده است .

عضو شوراي سياسي حزب الله درباره اقدام آمريكا در تروريست خواندن اين جنبش گفت : حزب الله از زمان تاسيس در سال 1982 ميلادي تاكنون بر ضد اشغالگري اسرائيل مقاومت كرده است و تاكنون هيچ نقش نظامي و امنيتي خارج از لبنان ايفا نكرده است .

وي تاكيد كرد : دفاع از سرزمين حقي است كه قوانين بين المللي و ارزش هاي انساني و اديان آسماني آن را تاييد و تاكيد مي كنند.

حدرج از آمريكا خواست به دخالت در امور داخلي لبنان پايان دهد و به مردم لبنان اجازه دهد با كمك همديگر مشكلاتشان را حل كنند.

عضو شوراي سياسي حزب الله تاكيد كرد: مردم لبنان قادر هستند به توافق برسند و كشورشان را از بحران سياسي موجود خارج كنند.

کد خبر 167083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha