۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۵۱

دانشکده تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم در فارس راه اندازی می شود

دانشکده تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم در فارس راه اندازی می شود

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شهرستان قرآنی استهبان فارس از راه اندازی دانشکده تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی صبح دوشنبه درجشن فارغ التحفیظی 120 حافظ کل قرآن به عنوان بزرگترین اجماع قرآنی کشور که با حضور حدود هفت هزار نفر از قرآن آموزان در دانشگاه آزاد استهبان برگزار شد، اظهار داشت: مقدمات راه اندازی این دانشکده برنامه ریزی شده و امیدواریم تا دو سال آینده راه اندازی و به ارئه خدمات بپردازد.

شاهسونی ادامه داد: متاسفانه در هیچکدام از دانشکده های کشورمان این رشته وجود ندارد و راه اندازی آن در جامعه قرآنی که رهبر معظم انقلاب خواستار تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن شده اند ضروری است.

وی ادامه داد: همچنین موسسه قرآنی بیت الاحزان با برنامه ریزی در دو سال آینده اجرای طرح های دیگری از جمله ایجاد حوزه علمیه با رشته گرایش قرآن و تربیت روحانیون مبلغ و حافظ قرآن با تحصیلات دانشگاهی را دارد.

این خادم نمونه قرآنی ابراز داشت: ایجاد اردوگاه بزرگ قرآنی به معنای واقعی نیز از دیگر برنامه های آتی موسسه قرآنی،فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) است.

شاهسونی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تربیت 620 حافظ کل قرآن در موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی تمام جانبه موضوع توسعه مدارس شبانه روزی قرآن نیز مورد توجه قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: تنها در سال جاری بیش از 500 ثبت نامی برای حفظ کل قران در مدت یکسال هستیم که در سنین 16تا 22 سال هستند و این نشان دهنده گرایش جوانان ما به سمت قرآن است.

وی بیان داشت: با استقبال گسترده ای که از مدارش شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) که مرکزیت آن در روستاهای دهستان خیر استهبان است امروز دیگر مدارش شبانه روزی ما گنجایش ندارد و باید در نقاط مختلف استان و کشور مدارس حفظ قرآن را توسعه دهیم تا به دستور رهبرمعظم انقلاب برای حفظ قرآن لبیک گوییم .

وی تاکید کرد: باید این را ثابت کنیم که حتما امکان این بوده که رهبری فرموده باید 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم در کشور تربیت شود.

مدیرموسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بیت الاحزان یعنی انتظار کشیدن برای زدودن حزن ها و در واقع هم مفهوم شعر معروف است که در آن کلبه احزان بیت الاحزان است و کسانی که نام و یاد بیت الاحزان را نگه می دارند در انتظار ظهور حضرت هستند.

شاهسونی بیان داشت: ما با فریاد و حزن اندوه فاطمه مشتاق کسی هستیم که این غم و اندوه ها را از چهره قرآن و بیت الاحزان بزداید و فرهنگ ظهور را بیتشر اشاعه دهیم.

وی به فعالیت های بیت الاحزان اشاره کرد و افزود: این موسسه از دهستان خیر شامل چند روستا آغاز شد و امروز توانسته جشن بزرگی برگزار کند و در شهرهایی از جمله بوشهر،کرمان،آذربایجان شرقی و استان های دیگر جنوب کشور شعبه تشکیل دهد و همه انها را را از روستا مدیریت کند.

این فعال قرآنی گفت: بیت الاحزان هم اکنون 600 مربی و 620 حافظ قرآن تربیت کرده و و ده ها طرح عمرانی را انجام داده و در چشم انداز خود به دنبال این است زمینه ساز ظهور باشد.

مدیرموسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در پایان با اشاره به تجلیل از 120 حافظ قرآن کریم گفت: پیش بینی ما در سال آینده تربیت 200 حافظ کل قرآن است و معتقدیم باید روز به روز بیشتر شود و حافظان قرآن،فهیم و متدبر در قرآن کریم تحویل جامعه دهیم.

کد خبر 1693192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha