۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۵

اخبار کوتاه/

عمارت تومانیانس شهرستان خداآفرین ثبت ملی شد

عمارت تومانیانس شهرستان خداآفرین ثبت ملی شد

تبریز - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت عمارت تومانیانس یا همان عمارت وینق شهرستان خداآفرین در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، تراب محمدی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: عمارت قدیمی تومانیانس کوشکی است که در حدود صد سال پیش و در دوره قاجاری توسط سرکیس تومانیانس در روستای وینق ساخته شده است.

وی با اشاره به ویژگی های خاص این اثر یادآور شد: ساختمان تاریخی تومانیانس در دو طبقه و با بخش هایی مانند ایوان سراسری ( بالکن) دور تا دوری، شش برج، مانند قلعه های قدیمی فرانسه و به سبک عمارت های قرن نوزدهم اروپا و روسیه بر بالای یک تپه سنگی ساخته شده است.

عمارت قاجاری تومانیانس (وینق)  در روستای وینق و در غرب روستا و چسبیده به آن و بر بالای یک تپه ای سنگی که حدود 50 متر از مرکز روستا ارتفاع دارد، قرار گرفته است.

قصه گویان آذربایجان شرقی برای شرکت در شانزدهمین جشنواره استانی قصه گویی آماده می شوند

شانزدهمین جشنواره قصه گویی در استان آذربایجان شرقی و با حضور مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین زبان آموزان مراکز کانون زبان ایران برگزار می شود.

گسترش فرهنگ قصه گویی در کشور مهمترین هدف برگزاری این جشنواره است که برگزیدگان استانی آن به رقابت های منطقه ای و برترین های این مرحله نیز به بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی می شوند تا با قصه گویان کشورهای دیگر رقابت کنند.

متون کهن و قهرمانان ایرانی از موضوعات شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی است و به همین منظور نیز پیش از برگزاری جشنواره استانی قصه گوئی،مرحله ی اول کارگاه  بازنویسی و بازآفرینی متون کهن برای مربیان قصه گو در تبریز برگزار شد.

شانزدهمین جشنواره قصه گویی استان آذربایجان شرقی روزهای 29 و 30 آذر ماه در تبریز برگزار می شود.

کد خبر 1752360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha