۲ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۰۹

خرمشاد تأکید کرد:

برای جلوگیری از توهین به مقدسات اسلامی باید کنوانسیون بین المللی امضا شود

برای جلوگیری از توهین به مقدسات اسلامی باید کنوانسیون بین المللی امضا شود

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری آپا در باکو گفت: برای جلوگیری از توهین به مقدسات اسلامی باید کنوانسیون بین المللی امضا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدرضا خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این گفتگو با مثبت ارزیابی کردن نتایج اولین کنفرانس بین المللی « دولت و دین؛ تقویت سعه صدر در جهان در حال تغیر» که در باکو برگزار شد، و با تاکید بر اهمیت تسریع در اجرای مفاد سند این نشست، گفت: در این سند به سازمان ملل متحد پیشنهاد شده که برای مجازات توهین به ارزشهای ادیان گامهای ضروری برداشته شود.
 
وی افزود: همه کشورهای جهان و دولتهایی که به هویت دینی خود احترام می گذارند، باید به انجام چنین اقدامی توجه ویژه داشته باشند. همچنین کشورهای اسلامی باید اهمیت زیادی به این مساله بدهند. زیرا، پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم مرتبا مورد توهین قرار می گیرد و به مظاهر اسلامی بی احترامی می شود.
 
خرمشاد با تاکید بر ضرورت تصویب یک کنوانسیون بین المللی در همین رابطه گفت: بروز چنین مواردی منجر به درگیریهایی می شود که عواقب فجیعی در پی دارند. پیشنهاد می کنیم که امکانات اداری نیز در این رابطه به کار گرفته شود.
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مورد وضعیت دین و اسلام در جمهوری آذربایجان گفت: در مقایسه با دوران شوروی سابق، اکنون گرایش به دین و اسلام در آذربایجان در حال توسعه است.
 
وی افزود: در دوران شوروی سابق دین در آذربایجان مورد اهانت و تبعید قرار گرفت. اکنون تعداد مساجد در آذربایجان از 18 عدد به 2000 هزار عدد افزایش یافته است. اکنون در همه نقاط جهان همینطور است. چه در دنیای اسلام و چه در دنیای غیر اسلامی گرایش به دین افزایش یافته است. توسعه در این زمینه در آذربایجان نیز مشاهده می شود. اکثریت مردم آذربایجانی تبار در ایران شیعه هستند. انتظار این است که روابط بین عراق، ایران، آذربایجان و بحرین توسعه یابد.
 
وی گفت:  تخریب آثار فرهنگی و دینی در قره باغ و سایر مناطق اشغالی آذربایجان توسط ارامنه قابل قبول نیست و باید به اماکن فرهنگی و دینی احترام گذاشت و تخریب و اهانت به آنها غیر قابل قبول است.
کد خبر 1772153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha