۶ دی ۱۳۹۱، ۸:۴۰

خسروی عنوان کرد:

دوهزار واحد مسکونی سیل‌زده دشتستان در انتظار دریافت تسهیلات

دوهزار واحد مسکونی سیل‌زده دشتستان در انتظار دریافت تسهیلات

دشتستان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: دوهزار واحد مسکونی سیل‌زده دشتستان در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین خسروی سه‌شنبه‌شب در نشست بررسی روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده دشتستان اظهار داشت: سیل اخیر در شهرستان دشتستان موجب بروز خسارت به بیش از دو هزار واحد مسکونی در شهرستان دشتستان شده بود که پیگیری برای ارائه تسهیلات به این واحدها انجام شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد واحدهای مسکونی از سوی بنیاد مسکن شناسایی و مشخص شده‌‌اند، اضافه کرد: پیگیری‌های لازم را برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت، قرض الحسنه و کمک‌های بلاعوض برای سیل‌زدگان دشتستانی در دستور کار داریم و تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان دشتستان به برآوردهای صورت گرفته برای میزان خسارات وارده به شهرستان دشتستان بر اثر بارندگی‌ها و جاری شدن سیل اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، حدود 950 میلیارد ریال خسارت به حوزه‌های مختلف کشاورزی و تاسیسات زیربنایی و مسکن شهرستان دشتستان وارد شده است.

وی با اشاره به موافقت بنیاد مسکن برای اعطای کمک‌های بلاعوض 10 تا20میلیون ریالی به منظور جبران خسارت به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده شهرستان دشتستان، اضافه کرد: تسهیلات 30 تا50 میلیون ریالی برای تعمیر و بازسازی منازل خسارت دیده اختصاص خواهد یافت.

خسروی در ادامه به دیگر تسهیلات ارائه شده اشاره کرد و عنوان داشت: تسهیلات 125میلیون ریالی نیز برای بهسازی و نوسازی کامل خانه‌ها در شهر برازجان و سایر شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت شهرستان دشتستان پرداخت خواهد شد.

وی خواستار شتاب بخشی در همکاری و مساعدت بنیاد مسکن برای ارائه تسهیلات و کمک های بلاعوض برای تعمیر، نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی مردم شهرستان شد و افزود: در حال برنامه ریزی و رایزنی با سایر ادارات مرتبط برای جابجایی منازلی که در مسیر رودخانه‌های فصلی قرار دارند، هستیم.

 شهرستان دشتستان در آذرماه امسال بر اثر بارش‌های شدید و با جاری شدن سیل مواجه شد و بسیاری از واحدهای مسکونی این شهرستان دچار خسارت شدند.

کد خبر 1775952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha