۱۰ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۵۷

اخبار انتظامی استان تهران/

بازداشت شش شرور شهرستان ری

بازداشت شش شرور شهرستان ری

استان تهران - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از اجرای طرح امنیت محله محور در محدوده شهرستان ری خبر داد و گفت: در این طرح شش تن از اراذل و اوباش به اتهام شرارت بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علیرضا محرابی از شناسایی و دستگیری شش تن از از اراذل و اوباش شهرستان ری در طرح پاکسازی مناطق آلوده خبر داد و افزود:با شکایت شهروندان تهرانی ساکن محله مذکور به مأموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ مبنی بر تردد و فعالیت مجرمانه شش نفر از اراذل و اوباش سابقه دار در این محله، اقدامات مأموران این یگان آغاز شد.

وی عنوان داشت: با شناسایی محلهای جرم خیز و اماکنی که امکان حضور و تردد متهم در آن مناطق می رفت، پلیس موفق به شناسایی این شش نفر شده و مشخص شد که این افراد به اتهام ایجاد اخلال در نظم عمومی و قدرت نمایی با سلاح سرد مدتی در زندان به سر برده اما اکنون پس از رهایی نیز اقدام به خلافکاریهای خود می کند.

سرهنگ محرابی ادامه داد: متهمان مذکور که "محسن"، "مجید"، "مهدی"، "مهدی"، "ابوالفضل" و "محمدهادی" نام داشتند با تهدید سلاح باعث رعب و وحشت شهروندان شده که همین امر دلیل تماس شهروندان به پلیس بوده است.

وی بیان داشت: نتیجه تحقیقات پلیس به حضور سرپرست دادسرای ناحیه 33 شهر تهران ارسال شد که متعاقب آن دستور بازداشت همه متهمان صادر و در ادامه با تلاش مأموران یگان امداد تهران بزرگ و پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، این متهمان به اتهام شرارت، درگیری، حمل سلاح سرد، ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان و اخلال در نظم عمومی، بازداشت و پس از اعتراف به جرایم خود به دادسرا معرفی شدند.

گفتنی است، از مخفیگاه متهمان چندین قبضه قمه، چوب دستی، خودروی مسروقه و آلات استعمال مواد مخدر کشف و ضبط شد.

ظن پلیس سوداگر مرگ را غافلگیر کرد

رئیس کلانتری 106 نامجو از دستگیری یک توزیع کننده مواد مخدر در خیابان "نامجو" خبر داد و گفت: از متهم مقادیر قابل توجه ای تریاک کشف شده است.

سرهنگ محمد حسن خلیلی افزود: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و مطالبات شهروندان در خصوص بر خورد با توزیع کنندگان مواد مخدر مأموران دایره تحقیق کلانتری اقدام به شناسایی مناطق جرم خیز این منطقه کردند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور مأموران کلانتری هنگام گشتزنی در خیابان "نامجو" بودند که متوجه فردی که در حال پرسه زدن بود، مشکوک شدند.

کلانتر 106 نامجو ادامه داد: مأموران برای بررسی موضوع وارد عمل شده و او نزدیک شدند اما مظنون به محض مشاهده پلیس فرار را بر قرار ترجیح داده و متواری شد و با فرار مظنون عملیات تعقیب و گریز پلیسی ‌آغاز شد که طی مسیر کوتاهی مأموران موفق شدند او را در یکی از کوچه های فرعی متوقف و دستگیر کردند.

سرهنگ خلیلی عنوان کرد: در بازرسی از متهم که "جهان بخش" نام داشت، مقادیر قابل توجه ای تریاک که با لفافه بسته بندی شده بودو یک دستگاه تلفن همراه کشف شد، مأموران متهم را به همراه اموال مکشوفه برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر در خصوص جرایم احتمالی دیگر به پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ انتقال دادند.

پایان سناریوی زوج سارق برای سرقت لوازم خودرو

رئیس کلانتری 128 تهران نو از دستگیری یک زوج که با همدستی یکدیگر اقدام به سرقت خودرو های شهروندان می کردند، خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه افزود: یکی از تیمهای گشت انتظامی کلانتری مذکور، هنگام گشتزنی در محدوده خیابان تهران نو، متوجه مشخصات مخدوش یک خودروی سواری پراید شدند و طی استعلامهای انجام شده از سوی مرکز پیام پلیس، مشخص شد که خودرو مسروقه است و در حال حاضر مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ در تعقیب سارق آن هستند.

وی تصریح کرد: مأموران برای بررسی موضوع به خودروی مذکور دستور توقف دادند اما راننده در یک حرکت ناگهانی از محل دور شده و از کوچه پس کوچه های محله مذکور متواری شد که این امر به تعقیب وی توسط مأموران انجامید.

کلانتر 128 تهران نو ادامه داد: با هماهنگیهای انجام شده، مسیرهای فرار این متهمان مسدود شده و دقایقی بعد آنها و خودروی مسروقه اش متوقف و به کلانتری منتقل شدند در بازرسی از داخل خودرو متهمان که "مونا" و"امیر" نام داشتند، یک قبضه چاقو به همراه چندین دسته کلید و تعدادی ابزار آلات سرقت کشف شد.

وی عنوان داشت: مأموران متهمان را برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر در خصوص جرایم احتمالی دیگر به کلانتری انتقال دادند.

بازداشت دو زن جیب بر در ایستگاه  BRT

رئیس کلانتری 148 انقلاب از دستگیری دو زن جیب بر در ایستگاه بی آر تی خبر داد و گفت: این متهمان با استفاده از ازدحام جمعیت اقدام به جیب بری و کیف قاپی می کردند.

سرهنگ مرتضی شمس افزود: با شکایت تعدادی از شهروندان تهرانی در حال تردد در مسیرهای بی آر تی به مأموران این یگان و اعلام سرقت و جیب بری سارق یا سارقان با استفاده از ازدحام و شلوغی ایستگاه ها و اتوبوسهای بی آر تی اقدامات مأموران آغاز شد.

وی بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع جلسه ای در این خصوص تشکیل و با هماهنگیهای انجام شده گشتهای سیار و پیاده در ایستگاه های بی آر تی و اتوبوسها مستقر شدند که طی آن یکی از این تیمهای گشت انتظامی موفق شد این دو سارق مذکور را که اقدام به سرقت و جیب بری می کردند، شناسایی و بازداشت کنند.

سرهنگ شمس ادامه داد:  تیمهای تحقیقات این یگان هنگام گشتزنی در محدوده ایستگاه بی آر تی این دو سارق را که در حال جیب بری و سرقت از شهروندان بودند، دیده و بلافاصله برای دستگیری آنها اقدام کردند.

وی عنوان داشت: این متهمان که "پروین" و "آسیه" نام داشتند در بازجوییهای انجام شده در کلانتری به جرم خود اعتراف و در بازرسی از وسایل همراه آنها تعدادی تلفن همراه، کیف پول، وجوه نقد، ساعت، طلا و جواهر و همچنین مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شد.

بازداشت زورگیر دقایقی بعد از سرقت

رئیس کلانتری 107 فلسطین از دستگیری یک سارق زورگیر در محدوده فلسطین، خبر داد و گفت: این متهم با تهدید سلاح سرد از شهروندان زورگیری می کرد.

سرهنگ منصور حمیدوند ضمن اشاره به شناسایی و بازداشت یک سارق زورگیر دقایقی پس از ارتکاب جرم از نحوه شناسایی و دستگیری این متهم سخن گفت و افزود: با توجه به افزایش شکایت شهروندان ساکن محدوده فوق در خصوص وقوع چند فقره زورگیری و کیف قاپی در محدوده استحفاظی این یگان، اقدامات مأموران برای شناسایی و بازداشت سارق یا سارقان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا جلسات توجیهی و آموزشی برای شهروندان برگزار شده و هشدارهای امنیتی و انتظامی لازم در این خصوص به آنها ارائه شد و متعاقب آن کلیه نقاط جرم خیز و مکانهایی که امکان سرقت و زورگیر در آن می رفت تحت نظر قرار گرفت.

سرهنگ حمیدوند اضافه کرد: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه به نتیجه رسید و مأموران موفق شدند با شکایت یکی از شهروندان که مورد زورگیری واقع شده بود، پس از چند دقیقه متهم را شناسایی کرده و بازداشت کنند.

وی در تشریح ماجرا گفت: زمانی که مأموران گشت انتظامی کلانتری برای گشتزنی در محدوده فوق به محل اعزام شدند فردی سراسیمه به آنها مراجعه کرده و عنوان داشت که همین چند لحظه پیش از سوی فردی خشن با تهدید چاقو و ضرب و شتم مورد زورگیری واقع شده است.

کلانتر 107 عنوان داشت: بلافاصله مأموران محلهای منتهی به آنجا را تحت نظر قرار دادند تا اینکه موفق شدند فردی را که با پاییدن اطراف سعی در فرار داشت را شناسایی و بازداشت کنند.

وی افزود: با بازداشت این فرد تحقیقات از وی آغاز شد که طی آن متهم به چندین فقره زورگیری به این شیوه اعتراف کرده و برای سیر مراحل قضایی به همراه پرونده تشکیل شده به دادسرا اعزام شد.

توزیع کنندگان مواد مخدر با شکایت شهروندان بازداشت شدند

رئیس کلانتری 103 گاندی از دستگیری دو توزیع کننده مواد مخدر در خیابان آفریقا خبر داد و گفت: این متهمان با شکایت شهروندان شناسایی و بازداشت شدند.

سرهنگ رضا بستو افزود: با شکایت تعدادی از شهروندان ساکن محدوده مذکور مبنی بر اقدامات دو توزیع کننده مواد مخدر در سطح گسترده در این محدوده اقدامات برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد.

وی بیان داشت: پس از بررسی موضوع محلهای جرم خیز منطقه زیر نظر قرار گرفت و پس از چند شب تحقیق و جستجو مأموران گشت انتظامی کلانتری موفق به شناسایی این متهمان شده و در تعقیب و گریزی کوتاه هر دو را بازداشت کردند.

سرهنگ بستو ادامه داد: با انتقال متهمان به کلانتری و آغاز بازجوییهای اولیه، متهمان منکر اتهامات وارده شدند اما هنگامی که تعدادی از شهروندان منطقه مذکور شهادت به فعالیت آنها داده و در بررسیهای انجام شده از وسایل همراه آنها مقادیری مواد مخدر بسته بندی شده کشف شد، مجبور به اعتراف شدند.

وی اظهار داشت: این متهمان که "جلال" و "ستار" نام داشتند در اعترافات خود اظهار کردند که با خرید مواد مخدر از اطراف تهران، پس از بسته بندی در محلهای گوناگون اقدام به فروش آنها کرده و امشب نیز با خریدارانشان قرار ملاقات داشته اند که از سوی پلیس توقیف شده اند.

سرهنگ بستو اضافه کرد: متهمان مذکور پس از اعتراف به جرایمشان برای انجام تحقیقات بیشتر به پایگاه سوم پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل شد.

کد خبر 1779825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha