۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۱

مهر گزارش می‌دهد؛

نخستین اظهارات قاتلان شهید آرمان علی وردی + فیلم

نخستین اظهارات قاتلان شهید آرمان علی وردی + فیلم

ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ ۵ نفر از قاتلان شهید آرمان علی وردی طلبه ای که در شهرک اکباتان تهران به شهادت رسید را دستگیر کردند.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه: چهارم آبان ماه بود که جوانی ۲۱ ساله تنها به جرم بسیجی بودن توسط سنگ دلانی که از دسته اغتشاشگران بودند به شهادت رسید؛ نحوه شهادت آرمان علی وردی به گونه ای بود که خیلی از کاربران شبکه های اجتماعی از واژه «مرگ صبر» برای این شهید استفاده کردند.

از نخستین دقایق اعلام این خبر ماموران پلیس آگاهی تهران به دنبال دستگیری این متهمان سنگ دل بودند تا امروز ۱۲ آبان ماه موفق به دستگیری ۵ نفر از متهمان اصلی شهادت این طلبه بسیجی شدند.

بر اساس فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده بود انتظار داشتم تا با افرادی مواجه شوم که به کاری کرده اند افتخار می کنند! چراکه این افراد در فیلم هم می گویند که این تازه شروع ماجرا است و می خواهند رفتارهای دیگری مانند شهادت این طلبه را ادامه دهند.

وارد مقر پلیس تهران بزرگ می شوم ۵ متهم ایستاده اند و سرشان را به دیوار تکیه داده اند؛ ماسک ها را بر چشمانشان کشیده اند و به شدت ترسیده اند! یکی از آنها می گفت: «ما چرا اینجاییم؟ ما در خانه خواب بودیم!» معلوم است که پلیس آنها را غافلگیر کرده است.

نفر اصلی که در فیلم چاقو به دست دارد، موهای بلندی دارد که آنها را دم اسبی بسته است؛ به سراغش می روم تنها ۲۳ سال دارد؛ ترس در چهره اش موج می زند؛ این فرد هم مانند دیگر متهمانی که دستگیر می شوند شروع به انکار می کند؛ «من نبودم، من برای تماشا رفته بودم، همه رفتند ما هم رفتیم» اما وقتی از او سوال می شود که چرا تو کمک آن بسیجی نکردی هیچ نمی گوید و سکوت می کند!

از او می پرسم: «چطور دلت آمد به آن جوان چاقو بزنی؟ گناهش چه بود؟» بینی اش را با سر آستینش پاک می کند و شروع به صحبت می کند، او می گوید: «با همسرم رفته بودیم تا در اجتماع شرکت کنیم، دیدیم همه می دوند ما هم دویدیم، گفتند بسیجی که از قبل شناسایی کردیم را پیدا کردیم، میخواستیم حال او را جا بیاوریم؛ من اصلاً او را نکشتم.»

به او می گویم: «پلیس مستندات دارد که تو فرد چاقو به دست هستی، تو از نفرات اصلی هستی چه چیزی را انکار می کنی؟» سکوت می کند و سرش را تکان می دهد.

افسر پرونده اش می گوید: «در تلفن همراهش پیامکی است که به دیگران ارسال شده، در آن پیامک نوشته آن بسیجی را پیدا کردیم بیایید به این آدرس»

انکار متهمان بعد از دستگیری چیزی است که در همه متهمان شبیه به هم است، کمتر متهمی را داریم که صراحتاً به جرم خود اعتراف کند؛ آن طور که ماموران پلیس آگاهی می گویند این متهمان غافلگیر شدند و چند ساعت از دستگیری آنها می گذرد.

به سراغ متهم دیگر می روم؛ قد بلندی دارد، با دستانی که از پشت دستبند زده اند شلوارش را محکم گرفته است؛ دندان هایش لمینیت است؛ دارد به ماموران می گوید: «من اصلاً مال این حرفها نیستم، من قیافه ام به آدم کش ها می خورد؟» وقتی ماموران فیلمش را نشانش می دهند سکوت می کند!

این فردی کسی است که شهید علی وردی را با سنگ می زند؛ به او می گویم: «تو با سنگ به شهید زدی اما می گویی آدم نکشتی!» می گوید: «من می خواستم بترسانمش، می خواستم حالش را جا بیاوردم، اما نمی خواستم بمیرد.»

به یکباره همه این ۵ نفر گریه می کنند، با اینکه با فاصله از هم ایستاده اند با صدای بلند گریه می کنند، فردی که شهید را با سنگ زده است داد می زند و می گوید: «من وکیل می خواهم» ماموران او را آرام می کنند و به او اطمینان می دهند که می تواند وکیل بگیرد.

متهمان باید به دادسرا بروند تا پرونده آنها تکمیل شود؛ سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ خطاب به آنها می گوید: «همان طور که شما ۵ نفر دستیگر شده اید، باقی همدستانتان هم دستگیر می شوند، تمامی آنها شناسایی شده اند»

این متهمان برخلاف ادعاهایی که در فیلم و شبکه های اجتماعی دارند آنقدر هم بر کاری که می کنند باور ندارند و تا دستگیر شدند شانه از همه چیز خالی کرده و به شدت ترسیده اند؛ کلید واژه «فریب خوردیم» بر لبان همگی آنها بود؛ حال باید دید واقعاً این افراد فریب خورده هستند یا واقعاً از اعضا اصلی جرم و جنایت در این روزهایی هستند که کشور درگیر ناآرامی است.

کد خبر 5623528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      70 6
      لعنت بهتون بی شرفا چندنفر به یک نفر
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      49 3
      هر چی هستند وبه هر شکل که گول خورده اند مهم نیست ،مهم اینست کهباید به شدت مجازات بشوند ،یعنی دقیقا همانطور ک۶ هرمان عزیز رو شکنجه کردند ،
    • رضا IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      47 5
      تقریباً همه این وحشی ها یک عبارت را استفاده میکنند : جو گیر شدیم و تحت تاثیر رسانه های بیگانه بودیم !
    • رضا IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      26 4
      تقریباً همه این وحشی ها یک عبارت را استفاده میکنند : جو گیر شدیم و تحت تاثیر رسانه های بیگانه بودیم !
      • حمید IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
        2 10
        خب این چیزیه که مجبورت میکنن بگی، عزیزم
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      33 8
      یه مشته بچه نفهم که خیال میکنند زندگی واقعی مثل فضای مجازی و بازی کامپیوتری هست
    • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      34 5
      عبارت استاندارد دستگیر شدگان اغتشاشات : جو گیر شدم ! ؛ ( این حنا دیگر رنگی ندارد )
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      43 4
      ازقوه قضاییه خواهش می کنم رحم به هیچ کدام نکنن قفط اعدام رأفت اسلامی بسه
      • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
        1 1
        رافت اسلامی برای همه نیست
    • حسن‌پور ازاسفراین IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      6 1
      از قوه‌ قضایی تمنا دارم که هر کسی این بسیجیان را به شهادت رساندند فقط اعدام کنید مگر هرکس که بسیجی باشد باید بمیرد این ارذل اوباش اصلا به اینها رحم نکنید وفقط اشد مجازات اعدام کنید
    • دریکوند IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      4 1
      خدا از هیچ قاتلی نگذره.من برام جای سوالم که چرا قاتل بسیجی‌ها و روحانیان سریع پیدا و مجازات میشه ولی مثلا قاتل کسانی که در اعتراضات کشته میشن و دولت میگه کار نیروهای امنیتی نبوده پیدا نمیشن
    • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      18 5
      سردار دستت رو از شونه این عوضی برمی‌داشت. اون دست مقدس تر از این حرفاست
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      22 3
      فقط میتونم بگم ... خدا لعنتتون کنه من نه بسیجی م نه به این نظام وصلم ولی ی انسانم! انسان نمیتونه با ی حیوون اینکار رو بکونه آخه بیشرفا شما چی خوردید که انقد سنگ دل شدید !!! من ی هرموقع یادشون میافتم به گریه میافتم و دعا میکنم خدا به خانواده شون صبر بده
    • مهروژ IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      14 2
      از قوه قضائیه خواهش میکنم اینا رو به درک واصل کنه تا دنیا از وجود نحسشون پاک بشه. خواهشا اینبار دیگه بیخیال رافت اسلامی بشید.
    • شهید IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      14 2
      تو رو خدا ازتون خواهش می کنم .بگذارید من به حساب این آشغالا برسم.تکه تکه شان می کنم.بی شرفای حرام زاده رو.مطمئنن هم نطفه شان و م لقمه شان حرامه.
    • assad DE ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      6 19
      حتی داستانی که نوشتید انقدر خنده دار و بچه گانه هست که خر هم بشنفه به حماقت قوم شما خنده اش میگیره×!!! بعد از اون فیلم ها فهمییدید که اینا اونجا بودند !!! هشت نفر ماسک به صورت دارند میدوئن این شده مدرک دادگاه عدل اسلایتون، لیست همه تون رو داریم تا توالت پاک کن در مدرسه جلوی زندان اوین !!!
      • جعفر فرانکی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
        12 2
        اوه اوه اوه ترسیدیم وای نگو نگو . ببین تو لیستت جعفر فرانکی هم هست آلمانی نشین خائن؟؟
      • بیطرف IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
        11 3
        لیستتو بردا ببر پیش عمو بایدن بهت بسکویت مار بده باشیر بده گشنه نمونی ک اونموقع دیگه خجالت میکشم بقیشو بگم خودت بهتر میدونی از کی باید مایه بذاری
      • ح ک میبدی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
        5 0
        احمق فقط این فیلم نیست فیلم اصلی جنایت شون هست که شناسایی شدند این قاتلان بی رحم توهم یکی از همو حیوونایی که از قاتل شهید دفاع میکنی
    • بیطرف IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      14 2
      ایکاش یکی از این بیشرفا رو بدن دست من و قانون دستمو آزاد بزاره اونموقع حالیشون میکنم چن مرده حلاجن
    • AE ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      25 1
      از قوه قضاییه تمنا میکنم نگذارند خون شهیدان پایمال بشود خواهش میکنیم فقط آنها را اعدام کنید فقط اعدام کنید بی شرفهارو
    • بی پول IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      9 1
      ان شا الله دست انهایی رو بشه که به انها خط دادن که ارمان رو مظلومانه شهید کنند و قربانی کنند لعنت به سیاست کثیفشون
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      12 1
      بی غیرت های بی ناموس غیرتتون از یه خروس کمتره، مادرتون به عزاتون بشینه
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      17 1
      هرکی میخواد هرکاری بکنه اینجا جاش نیست دسته ناموسشو بگیره ببره خارج ناموس فروشی کنه ، آرمان عزیز شهادتت مبارک هرکسی لیاقت نداره
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      18 1
      کفتارها نسبت به همنوع خودشون اینکارا نمی کنند مادرتون به. عزاتون بشینه جیره خورهای احمق
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      26 0
      واقعا متاسفم برا امثال این بی رحمان که اسم آدم روشونه....مگه میشه کسی اینقدر بی رحم وسنگ دل باشه هرچقدر هم که مشکلات وسختی زندگی رو روح وروان آدم تاثیر بذاره کسی که ذاتش پاک باشه وذره ای از انسانیت بو برده باشه حاضر به انجام جنایتی به این فجیعی نمیشه امثال اینها آزاد باشن برای جامعه خطرآفرینند
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      20 0
      خدا لعنتون کنه .چکار جوان مردم داشتین.یه نفر به چن نفر.دست خالی.واقعا شرمم میاد.بگم اینا انسانن
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      3 0
      اعدامشون کنید... کسی که بازیچه دست شبکه های اینترنشنال و بی بی سی میشه، باید فکر همه جاشو بکنه
    • روحی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      0 0
      این بچه سوسولها چجور چاقو دست گرفتن بفرستید کشتارگاه صنعتی قم‌ ببینمشون