۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۰۸

با حضور وزیر ارشاد/

مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر آغاز شد

مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر آغاز شد

مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دقایقی پیش با ورود چهره های مختلفی چون وزیر ارشاد، جواد شمقدری، جمشید مشایخی، پوران درخشنده و ...آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره و جمعی از هنرمندان و منتقدان و اهالی رسانه در تالار وحدت آغاز شد.

در این مراسم عباسیان دبیر جشنواره در سخنان کوتاهی گفت: من از ارائه هر نوع آمار درباره جشنواره فیلم فجر خودداری می‌کنم زیرا فکر می‌کنم ذات هنر چندان با آمار و ارقام همخوانی ندارد.

وی افزود: البته امیدوارم در اختتامیه جشنواره و پس از برگزاری ده روزه آن حرفی برای گفتن داشته باشم.

پس از دبیر جشنواره، شمقدری رئیس سازمان سینمایی نیز در سخنانی اشاره کرد: سینمای ایران به چهارمین دهه حیات‌اش پس از انقلاب وارد شده است و ما باید شاخصه‌های سینمای ارزشی و متناسب با آرمان‌های انقلاب را در این دهه محقق کنیم.

شمقدری در پایان صحبت‌هایش همچنین اشاره کرد: من از دبیر جشنواره انتظار دارم شرایط همدلی و وفاق بین اهالی سینما را محقق کند.

در این مراسم در کنار اعلام برگزیدگان بخش اقلام تبلیغی، تقدیر از سه نقاش قدیمی سردر سینماها، مراسم بزرگداشت جمشید مشایخی، نادر طالب زاده، جهانگیر الماسی و مهری شیرازی برگزار می‌شود.

اجرای این برنامه را محمد سلوکی برعهده دارد، ابتدا مراسم "کوچه انقلاب" برگزار شد که طی آن هنرمندان از کوچه‌ای نمادین با عنوان کوچه انقلاب گذشتند.

در این مراسم نگاهی به فناوری‌های دیجیتالی و سینمای سه بعدی نیز خواهد شد و به همین منظور از علی عطشانی کارگردان نخستین فیلم سه بعدی ایرانی تجلیل به عمل می‌آید.

اجرای موسیقی "وصل یار" از دیگر بخش‌های این مراسم است. در این اجرا به سرپرستی ابراهیم اثباتی دو قطعه موسیقی تلفیقی ایرانی نواخته می‌شود.

پخش کلیپ و وله‌های مختلف تصویری مرتبط با موضوع سینما و جشنواره فیلم فجر از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم است.

پیش‌بینی می‌شود این برنامه در نهایت 120 دقیقه باشد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مراسم انتقال عوامل فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و نگاه نو جشنواره با تشریفات ویژه و در مراسم معروف به "فرش قرمز" است.

برنامه امشب به طور زنده از برخی از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی نیز پخش می‌شود.

چهره‌هایی چون امین حیایی، کوروش تهامی، هنگامه قاضیانی، علی عطشانی، هومن بهمنش، فرهاد قائمیان، محسن علی‌اکبری، پژمان لشگری‌پور، محمدهادی کریمی، رامتین لبافی، نیکی کریمی، محمد متوسلانی، پوران درخشنده، جمشید مشایخی، جهانگیر الماسی، ابراهیم فروزش، علیرضا داوودنژاد، فرشته طائرپور، مازیار میری، یوسفعلی میرشکاک، نادر طالب‌زاده،منوچهر محمدی، محمدرضا شفیعی، هادی مقدم‌دوست، بهرام توکلی و ...در تالار وحدت حضور پیدا کرده‌اند.

کد خبر 1803935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha