۲۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۰۰

بنویی ژاکو "خدمتکار" را فیلم می‌کند

بنویی ژاکو "خدمتکار" را فیلم می‌کند

بنویی ژاکو کارگردان کهنه‌کار فرانسوی که با جدیدترین فیلمش "بدرود، ملکه من" نامزد دریافت 10 جایزه سزار است، اعلام کرد "خاطرات خدمتکار" یک رمان کلاسیک فرانسوی را بر پرده نقر‌ ای می‌برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، از این رمان که نوشته اوکتاو میربو است، پیش از این دو بار دیگر اقتباس سینمایی شده بود، یک بار رنوار در سال 1946 این فیلم را به هالیوود برد و با بازیگری پالت گودار فیلمی با اقتباس از آن ساخت و بار دیگر بونوئل در سال 1964، با بازی ژان مارو این فیلم را روانه پرده‌های سینما کرد.

فیلم ژاکو قرارست با بودجه 5/6 میلیون یورویی (7/8 میلیون دلار) ساخته شود. گروه ساخت این فیلم مثل فیلم "بدرود، ملکه من" از همکاری ژان پیر گورین و کریستینا لارسن ساخته می‌شود. این گروه در فیلم "بدرود" دایان کروگر و لئا سیدو را در گروه بازیگران همراه داشتند.

لارسن این فیلم را بهترین اقتباس از این اثر کلاسیک پیش‌بینی کرده است.

این فیلم با عنوان "خدمتکار" ساخته می شود و فیلمنامه آن را ژاکو با همکاری هلن زیمر نوشته است. فیلمبرداری فیلم در پاریس انجام می شود و داستان خدمتکاری به نام سلستین را نقل می کند که در فاصله سال های 1890 تا 1900 برای خانواده ای ثروتمند به عنوان خدمتکار کار می کند.

اسامی بازیگران فیلم قرار است در جشنواره کن اعلام شود.

"بدرود، ملکه من" که اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته شانتال توماس بود، روایتگر آخرین روزهای ماری آنتوانت در کاخ ورسای و پیش از آغاز انقلاب کبیر فرانسه بود و آن فیلم هم ماجرا را از زاویه دید یکی از خدمتکاران روایت می کرد.

بنویی ژاکو که 66 ساله است، فعالیت سینمایی خود را از دهه 1970 آغاز کرد. او فیلم ‌های تحسین ‌شده ای چون "دختر تنها" و "ویلای آمالیا" را در کارنامه دارد. ژاکو برای فیلم "بدرود ملکه من" جایزه لویی دلوک را از آن خود کرد.

کد خبر 1813201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha