۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶

نویدادهم:

حمایت از هنرستانهای هیات امنایی/ استعدادها نهفته شناسایی می شوند

حمایت از هنرستانهای هیات امنایی/ استعدادها نهفته شناسایی می شوند

بهارستان - خبرگزاری مهر: دبیرکل شورای عالی آمورش و پرورش گفت: مدیریت هیات امنایی توانسته برخی از مشکلات موجود در نظام آموزش و پرورش را از بین ببرد. که در این زمینه از هنرستانهای هیات امنایی حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار  مهر، مهدی نوید ادهم عصر روز گذشته در جریان بازدید از مراکز آموزشی ناحیه دو شهرستان بهارستان در هنرستان پسرانه مجتمع فنی تهران این منطقه به سخنرانی پرداخت و با اشاره به کسب موفقیتهای مختلف در این حوزه اظهار داشت: این مهم منجر به رفع بسیاری از مشکلات موجود در نظام آموزش و پرورش شده که در این زمینه تا از هنرستانهای هیات امنایی که در کشور خوب  عمل کرده  حمایت کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه شناسایی  و کشف نخبه پروری از جمله وظایت این هنرستانها است، نیز افزود: یکی از وظایف اصلی هنرسانهای که بصورت هیات امنایی اداره می شوند، نخبه پروری و کشف استعدادهای موجود در جامعه است چرا که این امر باعث جلوگیری از هدر رفتن پتانسیلهای موجود یک نخبه در جامعه می شود.

وی ادامه داد: این فرآیند تحت عنوان هدایت تحصیلی تعریف می‌شود، لذا باید پیش از کنکور به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بیندیشیم، این در حالیست که فرآیند هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش و شورای آموزش عالی معیوب است، بنابراین همزمان با اصلاح قانون کنکور باید با اصلاح استعدادسنجی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان این موارد ساماندهی شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دو حکم آمده که یکی از آنها اصلاح هدایت تحصیلی از دبستان تا پایان دبیرستان است که بر اساس آن معلمان موظفند بر اساس استعداد دانش‌آموزان، آنها را هدایت و راهنمایی کنند تا این دانش‌آموزان به عنوان عالی‌ترین سرمایه انسانی کشور در راستای شکوفایی استعدادهای خود برای ورود به دانشگاه‌های کشور آماده شوند و در ادامه این اصلاح هدایت تحصیلی، باید نظام گزینش دانشجویان در دانشگاه‌ها نیز با تغییرات اساسی ساماندهی شود.

نویدادهم بر الگوسازی در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: باید برای پیشبرد اهداف کشورمان انسان هایی تربیت شوند که باعث رشد کشور و جامعه باشند، در واقع در آموزش و پرورش دانش آموزان که از پاکترین مخلوقات خداوند هستند، به تربیت درست نیازمندند و این مستلزم وجود مدیران کارآمد در این وزارتخانه است.

در ابتدای این جلسه، علیرضا گلزاری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، میزان پوشش تحصیلی هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار و دانش در شهرستانهای استان تهران را 43 درصد اعلام کرد و از اجرای برنامه هایی جهت ارتقای این عدد به 70 درصد در سالهای آینده خبر داد.

در این نشست، جواد ارجمندی مدیر هنرستان مجتمع فنی تهران طی گزارشی  کوتاهی از عملکرد این هنرستان  اظهار داشت: 280 هنرجو در رشته های الکتروتکنیک، حسابداری و کامپیوتر در این مرکز مشغول تحصیل هستند که توانسته اند در جشنواره های خوارزمی رتبه های خوبی کسب کنند.

وی ادامه داد: تجهیز کارگاه های هنرستان از مهمترین اقدامات این مرکز بوده که با کمک مسئولان تحقق پیدا کرد.

در این نشست مصوبات تشکیل صندوق قرض الحسنه ویژه دانش آموزان این هنرستان با هدف حمایتهای معنوی و مادی از دانش آموزان مستعد و ممتاز به همت مجتمع فنی تهران و آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان تصویب شد و با اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال کار خود را رسما آغاز کرد.

کد خبر 2001413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha