۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۲۸

18 و 19 اسفند در تالار وحدت

وحید تاج با شعرهای قیصر امین‌پور کنسرت می‌گذارد

وحید تاج با شعرهای قیصر امین‌پور کنسرت می‌گذارد

کنسرت گروه موسیقی "سپید و سیاه" به سرپرستی پیمان میرآقاسی با آواز وحید تاج و اجرای شعرهایی از قیصر امین‌پور در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری کنسرت گروه موسیقی "سپید و سیاه" با حضور وحید تاج خواننده و پیمان میرآقاسی نوازنده قیچک آلتو و سرپرست گروه صبح امروز 9 اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، وحید تاج با اشاره به اینکه تجربه اجرا با گروه‌های متعددی را تا به امروز داشته است درباره کنسرت پیش‌رو و گروه "سپید و سیاه" گفت: گروه "سپید و سیاه" از آن‌رو که با سه آهنگساز کار می‌کند و می‌تواند خوراک بسیاری از مخاطبان را تامین کند. فکر می‌کنم این کنسرت نیز اجرای خوبی از آب درآید.

وی با بیان این که همدلی اعضای گروه نیز در اجرای هر چه بهتر کنسرت تاثیر بسزایی دارد، ادامه داد: تجربه اجراهای خوبی در سایر شهرستان‌ها داشتیم که آخرین آن هم در دزفول، زادگاه خودم بود و امیدوارم این اتفاق در تهران و تالار وحدت هم رخ دهد.

تاج درباره اجرای قطعات محلی که سابقه آن را در شهرستان‌ها از جمله دزفول نیز داشته است، اظهار کرد: برای کنسرت تهران، ابتدا تمایل چندانی برای اجرای قطعات مقامی دزفول نداشتیم اما با توجه به این که سرمنشا بسیاری از گوشه‌های موسیقی ردیف – دستگاهی ایران از موسیقی مقامی است، سر آخر بنا را بر این گذاشتیم تا نغمات و اشعار محلی دزفول را هم به اجرا بگذاریم.

وی با بیان اینکه، فکر می‌کنم فارسی‌زبانان مشکلی با فهم موسیقی و شعرهای محلی دزفول نداشته باشند، افزود: البته ما در سایر قطعاتمان نیز نغماتی داریم که نزدیک به موسیقی محلی و مقامی باشند.

این خواننده موسیقی ایرانی درمورد بارزترین شاخصه گروه سپید و سیاه نیز اظهار کرد: سازبندی و رنگ‌آمیزی مناسب در ملودی‌ها که به جذابیت و زیبایی کار نیز می‌افزاید، فکر می‌کنم بارزترین ویژگی این گروه باشد.

پیمان میرآقاسی سرپرست این گروه موسیقی درباره روند فعالیت گفت: "سپید و سیاه" نزدیک به یک سال و نیم است که به طور مداوم با وحید تاج تمرین می‌کند و خوشبختانه با او در حال کامل شدنیم و روز به روز بهتر هم می شویم.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به انتشار تازه ترین آلبوم این گروه موسیقی گفت: آلبوم " از روزگار رنگ‌آمیز" کاری از گروه موسیقی "سپید و سیاه" با آواز وحید تاج به زودی روانه بازار می شود. درباره کار با این گروه موسیقی و به خصوص وحید تاج به مشکل نخورده‌ایم و مطمئن هم هستم که هیچ گاه به مشکل نخواهیم خورد و پس از این هم گام هایمان را محکم‌تر بر خواهیم داشت.

سرپرست گروه "سپید و سیاه" درباره قطعات این کنسرت موسیقی گفت: قطعات بخش اول این کنسرت مروری بر آثار این گروه موسیقی است و با تنظیم جدید اجرا می شود. قطعات بخش دوم این اجرا را براساس توانایی های وحید تاج تحریر کرده ایم.

میرآقاسی در ادامه به اجراهای شهرستان اشاره کرد و گفت: ترجیح می دهیم زمانی در تهران کنسرت بگذاریم که پیش از آن با اجراهایی در شهرستان ها خود را آماده کرده باشیم. هرچند که خوشبختانه اجراهایی که در شهرستان ها داشته ایم نیز، همه خوب از آب درآمده اند.

کنسرت گروه سپید و سیاه به خوانندگی وحید تاج و سرپرستی پیمان میرآقاسی در دو بخش شور - دشتی و همایون با اشعاری از حافظ، هوشنگ ابتهاج، محمد رضا شفیعی کدکنی، قیصر امین پور و حسن منزوی به میزبانی تالار وحدت، 19 و 18 ماه جاری برگزار می شود.

در این نشست یکی از اعضای موسسه نیکوکاری مهرآفرین حضور داشت و به توضیحات مختصری درباره فعالیت‌های خیریه این موسسه پرداخت. کنسرت گروه موسیقی سپید و سیاه در راستای همراهی با کودکان تحت حمایت موسسه یاد شده برگزار می‌شود.

 

کد خبر 2007650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha