۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۳۱

ورنر هرتسوگ مدال افتخار فیلم آلمان را می‌گیرد

ورنر هرتسوگ مدال افتخار فیلم آلمان را می‌گیرد

کارگردان "گریزلی من" و "فیتزکارالدو" برای خدماتی که در سینما داشته است، مدال افتخار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ورنر هرتسوگ کارگردان مطرح آلمانی جایزه یک عمر دستاورد را از آکادمی فیلم آلمان در برلین دریافت می‌کند.

هرتسوگ نام خود را از دهه 70 و 80 میلادی به عنوان بخشی از جنبش سینمای مدرن آلمان با آثاری چون "آگیره، خشم پروردگار" در سال 1972 و "معمای کاسپار هاوزر" در سال 1974 و "فیتزکارالدو" در سال 1982 کسب کرد.

از آثار جدیدتر او فیلم‌های مستندی چون "گریزلی من" در سال 2005 و "پایان جهان" در سال 2009 که نامزد دریافت اسکار بود و "در ردیف مرگ" در سال 2012 که توجه زیادی را به خود جلب کرد، می‌توان نام برد.

ایریس بربرن رییس داوری آکادمی با گفتن این که هرتسوگ نه تنها مهمترین فیلم‌های مدرسه سینمای جدید آلمان را خلق کرده بلکه با چندین فیلمش فرهنگ سینمایی کشور را نیز غنی کرده است، از او تجلیل کرد.

هرتسوگ که چهار جایزه فیلم آلمان را در کارنامه دارد این مدال افتخار را بزرگترین افتخار در سینمای آلمان خواند که نصیب او شده است و او از این بابت به خود می‌بالد.

هرتسوگ در حال تهیه مقدمات تهیه فیلم "ملکه صحرا" با بازی نائومی واتس، رابرت پتینسون و جود لاو است و یک مستند با عنوان "نفرت در آمریکا" نیز برای شبکه دیسکاوری می‌سازد. او همچنین قراردادی برای کارگردانی اقتباسی از کتاب "ورنون خدای کوچک" درباره تیراندازی در مدرسه امضا کرده است.

جوایز فیلم آلمان 2013 در تاریخ 26 آوریل (6 اردیبهشت) در برلین برگزار می‌شود.

کد خبر 2009405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha