۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۵۵

شوک کولاک و برف بر مصرف گاز خانگی/ اوجی: گاز تمام شهرها وصل است

شوک کولاک و برف بر مصرف گاز خانگی/ اوجی: گاز تمام شهرها وصل است

معاون وزیر نفت با تشریح آخرین وضعیت گازرسانی با وجود سرما و کولاک برف در 18 استان کشور، اعلام کرد: گاز هیچ یک از مشترکان خانگی شهری، روستایی و حتی صنایع عمده قطع و یا با افت فشار روبرو نشده است.

جواد اوجی در گفتگو با مهر با اشاره به سرما، برف و کولاک شدید در اکثر استان‌های کشور در سه روز گذشته تاکنون، گفت: بر اساس گزارش های سازمان هواشناسی در 18 استان کشور سرمای زیر صفر درجه سانتیگراد، بار شدید برف و کولاک گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه کاهش دمای هوا در استان‌های مختلف منجر به افزایش ناگهانی مصرف گاز طبیعی در بخش های خانگی و تجاری شده است، تصریح کرد: بر این اساس با کاهش دما مصرف گاز در مقایسه با یک هفته قبل حدود 80 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه بیش از 400 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود، اظهار داشت: با وجود کاهش شدید دما و افزایش ناگهانی گاز اما تاکنون در هیچ نقطه از کشور افت فشار و یا قطعی جریان گاز گزارش نشده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از اوایل هفته گذشته و پیش از فرا رسیدن سرما، برف و کولاک شدید تدابیری برای مدیریت مصرف گاز در سطح کشور انجام شده بود، بیان کرد: از این رو میزان ذخیره سازی گاز در خطوط لوله افزایش یافت و با افزایش فشار خطوط لوله از افت جریان گاز در استان های مختلف کشور جچلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سقف صادرات گاز ایران در محدوده 30 میلیون مترمکعب در روز است، یادآور شد: با وجود افزایش مصرف گاز خانگی و تجاری، حجم صادرات گاز طبیعی به این کشور همسایه کاهش نیافته است.

اوجی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچگونه محدودیتی در تحویل گاز به صنایع عمده و به ویژه کارخانجات سیمان اعمال نشده است، خاطرنشان کرد: با این وجود مردم با رعایت الگوهای مصرف گاز و صرفه جویی امکان گازرسانی بیشتر به تمامی مشترکان شهری و روستایی در سراسر کشور را فراهم کنند.

کد خبر 2015990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha