۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۰۵

جدول پخش رادیو گفتگو 12 ساعته می‌شود

جدول پخش رادیو گفتگو 12 ساعته می‌شود

مدیر شبکه رادیویی گفتگو از افزایش ساعات پخش رادیو گفتگو از ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم اندیشی اکبر رضایی مدیر رادیو گفتگو با برنامه سازان این شبکه به منظور تبیین و تشریح رویکرد این شبکه در سال 92 برگزار شد.

رضایی در این نشست گفت: پخش رادیو گفتگو در سال 92 از 12 صبح تا 24 شب خواهد بود؛ تنوع برنامه‌ها نیز نسبت به سال 91 افزایش می‌یابد و از حیث موضوع و محتوا نیز تنوع بیشتری خواهیم داشت.

وی افزود: رنگ آمیزی کنداکتور رادیو گفتگو بهتر از گذشته شده است و قرار گیری هر یک از برنامه‌ها در جدول پخش شبکه بر اساس دلیل خاصی خواهد بود. همچنین سعی شده عناوین گیرایی برای برنامه‌های جدید انتخاب شود.

مدیر رادیو گفتگو مهم‌ترین رویکرد رادیو گفتگو در سال آتی را فعالیت در حوزه خبرسازی معرفی کرد و گفت: در کنداکتور جدید برنامه‌های رویداد محور به شکل گروهی اداره خواهد شد و تهیه کنندگان با گرایش‌های خبری دو برنامه زنده رویداد و بدون خط خوردگی را تولید خواهند کرد.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش وظیفه اصلی رادیو گفتگو را مبتنی بر رسیدن به گفتمانی دانست که جمهوری اسلامی در حوزه موضوعات مختلف به دنبال آن است. در این عرصه می‌بایست نگاهی ملی داشته باشیم و منافع ملی و دین را مد نظر قرار دهیم؛ در این بین به گونه‌ای باید عمل کرد که همه نگرش‌ها را پوشش دهیم.

رضایی با اشاره به لزوم بهره مندی از هنر رقابت در حوزه برنامه سازی، خاطرنشان ساخت: این مسئله باید بسیار جدی گرفته شود؛ شبکه‌های داخلی می‌بایست با یکدیگر هم افزایی داشته باشند ولی باید توجه داشت که رسانه‌های خارجی به دنبال جذب مخاطب ما هستند و هنر ما این است که نگذاریم این اتفاق بیفتد.

مدیر رادیو گفتگو با تاکید بر جایگاه زبان ملی در حوزه برنامه‌سازی رادیو گفتگو، اظهار کرد: زبان فارسی به عنوان زبان دوم اسلام هم اکنون جهانی شده، بنابراین باید از این حوزه به خوبی حراست کنیم. زبان فارسی آنقدر با حوزه دین عجین شده که نمی‌توان این دو را از یکدیگر جدا کرد بنابراین عدم استفاده از الفاظ نامانوس باید مورد توجه و مراقبت باشد.

وی یادآور شد: ملاک رسانه زبان فعلی است و عرف جامعه هرچه باشد در حوزه برنامه‌سازی ما باید لحاظ شود. ما با قشر فرهیخته مخاطبان رادیو مواجه هستیم؛ بنابراین چنین مسائلی را باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 2017393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha