۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۱۵

سرهنگ شمس آذر:

پليس زنجان با راكبان موتورسيكلت هاي متخلف به شدت برخورد مي كند

پليس زنجان با راكبان موتورسيكلت هاي متخلف به شدت برخورد مي كند

زنجان -خبرگزاری مهر: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان زنجان با اشاره به تشديد مبارزه با موتورسواران متخلف گفت: بيش از نيمي از تلفات انساني ناشي از تصادفات را موتورسواران تشكيل مي دهند و موتورسواران هنگام رانندگي با موتورسيكلت بايد حتماً از كلاه ايمني استفاده كنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مقصود شمس آذر افزود: موتورسواران همواره مشكلات زيادي را براي عابران پياده و خودروها ايجاد مي كنند و حركت در پياده رو، ايجاد آلودگي صوتي، حركات مارپيچ لابه لاي عابران و غيره از جمله مشكلاتي است كه موتورسواران به وجود آورده و با جان خود بازي مي كنند .

وی اظهار داشت: رانندگان و سرنشينان موتورسيكلت و دوچرخه هاي موتوردار حتماً بايد به كلاه ايمني مجهز باشند و در طول حركت از آن استفاده كنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: رانندگان موتورسيكلت ها بايد در اولين خط عبور به موازات و در كنار خودروها حركت كنند و بايد توجه داشته باشند هميشه با سرعت مجاز و مناسب در سطح معابر حركت كنند.

سرهنگ رشتیانی تاکید کرد: رانندگان موتورسيكلت ها قبل از حركت و رانندگي با موتور بايد از سالم بودن چراغ هاي موتور، سرعت سنج، ترمزها، لاستيك هاي موتورسيكلت و ميزان بودن فرمان اطمينان حاصل کرده و مداركي چون گواهينامه، كارت موتورسيكلت و بيمه نامه شخص ثالث را حتماً همراه خود داشته تا در مواق ضروری از آن استفاده کنند.

وی به رانندگان موتورسيكلت ها توصيه كرد: از اجراي حركات نمايشي در سطح معابر و حركت در مسير خلاف جهت حركت وسايل نقليه جداً خودداري كنند و و مد نظر قرار دهند که عبور موتورسيكلت و موتورگازي و دوچرخه سوار از پياده رو، بازار و نقاط شلوغ ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد مي شود.

کد خبر 2021721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha