۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۰۶

اقامت 5800 گردشگر نوروزی در استان البرز

اقامت 5800 گردشگر نوروزی در استان البرز

کرج - خبرگزاری مهر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز از اقامت پنج هزار و 816 مسافر در مراکز اقامتی استان خبر داد.

احمد ترکاشوند در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اظهار داشت: این افراد از تاریخ 27 اسفندماه تا یکم فرورین سال جاری درمیهمان مراکز مختلف اقامتی استان شده اند .
 
وی اظهار داشت:استان البرز، به عنوان گذرگاه مواصلاتی کشور همه ساله پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشوربه عنوان استانی عبوری است.
 
وی خاطر نشان کرد:تعدادی از مسافران نیز با اطلاع ازجاذبه های گردشگری البرز، به این استان سفر می کنند و چند روزی از ایام تعطیلات خود را در اقامتگاه های استان سپری می کنند .
 
وی از جاده چالوس ، دریاچه نمک اشتهارد، سد زیبای طالقان ، روستاهای برغان و ورده به عنوان بخشی از جاذبه های گردشگری استان نام برد .
 
ترکاشوند افزود: از 27 اسفند سال گذشته تا یکم فروردین سال جاری 979 نفر در هتل هو هتل آپارتمان ها ، 521 نفر در میهمان پذیر ها ، 677 نفر در منازل استیجاری ، 948 نفر در مدارس ، 266 نفر در کمپ های موقت ،یک هزار و 728 نفر در چادرهای مسافرتی و پارک ها و حاشیه خیابان ها و697 نفر نیز در ادارات و خوابگاههای دانشجویی استان اقامت کرده اند .
 
ترکاشوند ادامه داد: علاوه بر این طی این مدت بیش از 60 هزار نفر از مراکز گردشگری استان بازدید داشته اند .
 
وی اضافه کرد: جاذبه های گردشگری استان هنوز آن طور که باید به مسافران و حتی شهروندان البرزی شناسانده نشده و بسیاری از مردم از پتانسیل های موجود این استان در حوزه گردشگری بی اطلاع هستند .
 
معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته اقدامات مناسبی به ویژه در بخش اطلاع رسانی و تلبیغات برای شناساندن این جاذبه ها صورت گرفته است .
 
وی در پایان گفت: صنعت گردشگری یکه تاز صنایع پویا و درآمد زا در تمامی کشورهای پیشرفته است بنابراین باید تلاش شود که گردشگری در کشور به ویژه در استان البرز به جایگاه واقعی خود دست یابد .
کد خبر 2022183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha