۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۱۹

بورد خبر داد:

برنامه مناطق نفتخیز برای بومی سازی هشت هزار قطعه در صنعت نفت

برنامه مناطق نفتخیز برای بومی سازی هشت هزار قطعه در صنعت نفت

اهواز - خبرگزاری مهر: مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب از برنامه ریزی انجام شده در این شرکت برای بومی سازی هشت هزار قطعه و تجهیزات در صنعت نفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بورد افزود: با حمایت این شرکت تاکنون 13 هزار قلم از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت در داخل ساخته شده است و برنامه ساخت هشت هزار قلم کالای دیگر نیز در دست انجام است.

وی از برنامه این شرکت برای بومی سازی سه تجهیز مهم و پرمصرف صنعت نفت خبر داد و اظهار کرد: این سه تجهیز شامل پمپهای فرآیندی، کمپرسورها و توربینهای گازی است که از پیچیده ترین قطعات مورد نیاز صنعت نفت و از تجهیزات مهم تولید هستند.

بورد در ادامه به اجرای پروژه های تولید و نگهداشت تولید اشاره کرد و افزود: هم اکنون افزون بر 800 پروژه در زمینه نگهداشت تولید، افزایش ضریب بازیافت و حجم تولید نفت و گاز در دست اجرا است که ارزش آنها بیش از 190 هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: از میان پروژه های این شرکت دو پروژه احداث بزرگراه ماهشهر به امیدیه و احداث تاسیسات فرآورشی ناشی از احداث سد گتوند علیا که در شمار طرحهای مهر ماندگار هستند هفته آینده افتتاح رسمی می شود.

وی افزود: پروژه ایجاد تاسیسات فرآورشی ناشی از احداث سد گتوند در منطقه لالی با اعتبار 441 میلیارد ریال و پروژه احداث 25 کیلومتر بزرگ راه امیدیه به ماهشهر با اعتبار 334 میلیارد ریال اجرا شده است.

بورد با اشاره به اجرای 12 پروژه مهر ماندگار در این شرکت گفت: از میان این 12 پروژه، مراحل اجرایی مربوط به هشت پروژه به اتمام رسیده و دو پروژه نیز در مرحله راه اندازی قرار دارد و دو پروژه دیگر تا نیمه نخست سال جاری تکمیل و راه اندازی می شود.

افزایش تولید مخزن نرگسی با اجرای کامل طرح تزریق گاز
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره روند پیشرفت پروژه تزریق گاز نرگسی گفت: روند ساخت این پروژه با پیشرفت مطلوبی در حال پیگیری است و انتظار می رود با تزریق روزانه 15 میلیون فوت مکعب گاز در میدان نرگسی حدود 120 میلیون بشکه به ظرفیت تولید مخزن افزوده شود.

وی حفظ محیط زیست و افزایش عمر مخزن را از مزایای این پروژه دانست و افزود: افزایش تولید از این میدان به میزان سه تا چهار هزار بشکه در روز پیش بینی شده است.

بورد همچنین به اجرای پروژه های احداث و توسعه کارخانه نمکزدایی در مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد و گفت: این پروژه ها که با پیشرفتهای مختلف در نوبت بهره برداری قرار دارند مجموعا یک میلیون و 200 هزار بشکه ظرفیت نمکزدایی این شرکت را افزایش می دهند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره تحقق اهداف تولید این شرکت در سال 1391 گفت: این شرکت بر اساس برنامه مصوب توانسته بیش از 100 درصد برنامه تولید نفت و 114 درصد در بخش گاز را محقق کند.

کد خبر 2035720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha