۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۰۵

اصلانی:

اقتصاد دانش بنیان یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی است

اقتصاد دانش بنیان یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی است

زنجان - خبرگزاری مهر:رئیس دانشکده علوم پزشکی بقیه الله گفت: یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار مهر،  سردار جعفر اصلانی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه سلامت محصولات کشاورزی استان زنجان با اشاره به مشکلات اقتصادی فعالی در کشور اظهار داشت: یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است و این یعنی همه مجموعه های علمی و متخصصان کار و تلاش نمایند تا به نتیجه ای مطلوب دست یابند.
 
وی هسته اولیه ایجاد اقتصاد دانش بنیان را شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: دانش چیز وسیعی است و در حال حاضر بیشتر ان دست غربی هاست بدون شک اگر هنری داشته باشیم روی بخشی از دانش انگشت می گذاریم که فاصله مان با آ؛ن کم است.
 
رئیس دانشکده علوم  پزشکی بقیه الله  با یادآوری اینکه اگر به دنبال دانشی نرویم که فاصله با ان کم داریم باید دنباله رو غربی ها باشیم ادامه داد: آنها در صنعت خودرو 100 سال از ما جلوترند و ما نمی توانیم به رقابت بپردازیم اما می توانیم بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری از سرشاخه های علوم وارد شویم پیش برویم.
 
اصلانی علم سلول های بنیادین را از همین سرشاخه ها عنوان کرد و گفت: انرژی هسته ای، علوم نانو و بیو تکنولوژی، داروهای هی تک و نوترکیب نیز از این دسته اند.
 
اصلانی فاصله ایران در علوم نانو با غرب را در حدود 15 سال عنوان کرد و افزود: می توانیم با توکل بر خدا و هوش و استعداد ایرانی همه غربی ها را پشت سر بگذاریم.
 
وی با تاکید بر اینکه عرصع سلامت یک عرصه مختص سیستم سلامت و وزارت بهداشت نیست اصلانی: سلامت پاشنه آشیل آینده کشور و نظام خواهد بود و در ده سال آینده توقعات مردم متفاوت خواهد شود.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی بقیه ا.. گفت: همان طور که طی بیست سال گذشته نیاز ها و خواسته ها مردم کشور تغییر یافته است در چند سال آینده مردم از ما سلامت را خواهند خواست به طوری که در ده سال دیگر کسی نخواهد پذیرفت که 25 هزار نفر انسان در حادثه های رانندگی در کشور جان خود را از دست بدهند.
 
اصلانی  با تاکید بر اهمیت سلامت غذایی مردم افزود: باید روی این موضع کار شود و راه صحیح این است که باروش های علمی به سراغ حل مشکلات این بخش رفت. و این کار مسئولیت سران ساسی و مدیران اجرایی کشور است.
 
اصلانی اصلانی: دغدغه همه مسئولان باید این باشد که با راه کارهای علمی به دنبال حل مشکلات بروند.

کد خبر 2039374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha