۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۴۹

پیشنهاد آخر هفته تئاتر

روایتی از روزمرگی‌های زندگی معاصر/ آدم‌هایی که هنوز زندگی را دوست دارند

روایتی از روزمرگی‌های زندگی معاصر/ آدم‌هایی که هنوز زندگی را دوست دارند

علاقمندان به هنرهای نمایشی می توانند آخر هفته به تماشای نمایش "دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد؟" نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی عباس غفاری که به روایت روزمرگی های یک زوج میانسال می پردازد، بنشینند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش "دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد؟ "به کارگردانی عباس غفاری به تازگی اجرای خود را در سالن سایه تئاتر شهر آغاز کرده است. علاقمندان به هنرهای نمایشی می‌توانند آخر هفته به دیدن این نمایش بنشینند و شاهد روزمرگی‌های مردم جامعه امروز و روایت اتفاقاتی که در خانواده‌های ایرانی می‌افتد، باشند.

این اثر نمایشی دو بازیگر دارد و بر پایه مونولوگ بنا شده است؛ مونولوگ هایی که در بخشی از نمایش به دیالوگ شباهت می یابند و مخاطب از این طریق با روزمرگی‌های این زوج و اوج و فرودهای زندگی‌شان آشنا می شود. روایت زندگی این زن و مرد واقعیت هایی از زندگی را بازگو می کند که شاید هر کدام از ما به نوعی با آن روبرو باشیم بنابراین دیدن این نمایش به زوج های جوان و البته میانسال نیز توصیه می شود. مریم کاظمی و وحید آقاپور در این نمایش نقش‌آفرینی می کنند.

در طول اجرای این اثر بازیگران در میزانسنی ثابت روبروی  تماشاگران قرار دارند و بارانی که در طول اجرای اثر شدت می گیرد و بر سرشان می بارد مقعیت‌های مد نظر را شکل می‌دهد. از نقاط قوت این اثر نمایشی می‌توان به طراحی‌صحنه زیبا و کاربردی این اثر نمایشی اشاره کرد.

گروه اجرایی نمایش "دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد؟ " هر کدام از اجراهای این نمایش را به نام یکی از بانوان تئاتر ایران اختصاص داده است. از جمله این بانوان هنرمند می توان به شارمانی گل، پری گلوبندکی، ملوک مولوی، ایران دفتری، لرتا هایراپتیان، مهین دیهیم، فرخ لقا هوشمند، توران مهرزاد، مهری ودادیان، فخری خوروش، آنیک شفرازیان، حمیده خیرآبادی، جمیله شیخی، پری صابری، تاجی احمدی، نصرت پرتوی، آذر فخر و.. اشاره کرد.

طراحی صحنه و لباس "دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد" به ترتیب برعهده منوچهر شجاع و نازنین بیاتی است. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به پژمان عبدی دستیار کارگردان، سارا اسکندری طراح گریم، یحیی پاکدل طراح پوستر و بروشور، هایده حسین‌زاده منشی صحنه و مهدی آشنا عکاس اشاره کرد.

نمایش "دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد؟ "به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی عباس غفاری هر شب ساعت 19:30 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

کد خبر 2045079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha