۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۰۶

حجت‌الاسلام اسكندري:

اهانت به حجربن‌عدي تائيدكننده حقانيت مكتب اهل بيت(ع) است

اهانت به حجربن‌عدي تائيدكننده حقانيت مكتب اهل بيت(ع) است

قم - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم اهانت به حجر بن عدي را تائيد كننده حقانيت مكتب اهل بيت(ع) دانست و از علماي اهل سنت خواست كه وهابيت را با صراحت طرد كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس اسكندري امروز در جلسه پرسنلي اين سازمان، اهانت به مرقد مطهر حجر بن عدي، صحابي پيامبر اسلام(ص) را محكوم كرد و افزود: اين كار فرقه وهابیت موجب تاثر و تاسف برای جهان اسلام است اما عجيب است كه برخي علماي اهل سنت كشورهاي اسلامي در برابر حرکت‌های مذبوحانه‌ای که این فرقه انجام مي‌دهد به ويژه حمله ور شدن به يك مقبره، آن هم صحابي رسول خدا(ص) هیچ واکنشی نشان نمي‌دهند.

وي خطاب به علماي اهل سنت گفت: ما مي‌دانيم شما هم قبول داريد كه فرقه ضاله وهابيت يك گروهك سياسي است كه ساخته و پرداخته دست آمريكا و انگليس است و هيچ ربطي به جامعه اسلامي و اهل سنت ندارد،‌ اما همان گونه كه جهان تشيع، فرقه ضاله بهائيت را كه آنهم ساخته دست انگليس است از خود طرد كرده است و آنها را خارج از دين مي‌داند توقع مي‌رود شما علماي شريف اهل سنت هم وهابيت را با صراحت تمام طرد كنيد و اعلام كنيد كه اينها خارج از دين هستند و ربطي به جهان تسنن ندارند.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم گفت: مگر مي‌شود كساني مسلمان و معتقد به شريعت محمدي(ص) باشد و براي صحابه پيامبر خدا احترام قائل باشد اما قبر يكي از اصحاب آن حضرت را نبش كنند و به رقص و پايكوبي بپردازند. چنين كساني را نه تنها نمي‌شود مسلمان خواند بلكه پيرو هيچ كدام از اديان الهي نمي شود به حساب آورد جز اينكه بگوئيم اينها صهيونيست‌هايي هستند به نام اسلام.

وي در عين حال، اين حادثه تلخ را موجب تائید مکتب اهل بیت(ع) دانست و تاكيد كرد: آدم‌های نابخرد، جاهل و جنایتكار وقتی در برابر مکتب عقلانی اهل بیت(ع) قیام می‌کنند - درست است كه اين گونه تحركات براي شيعيان غيرقابل تحمل است - اين نوعي تائيد مکتب اهل بيت(ع) است.

حجت‌‌الاسلام اسكندري، تحريك شيعيان و به راه انداختن جنگ فرقه‌اي را مهم‌ترين هدف وهابيون از اين گونه جنايت‌ها ذكر كرد و افزود: آنها می‌خواهند شیعیان را تحریک کنند برای اینکه جنگ تمام عیار مسلمان کشی راه بیندازند ولی ما به این وهابی‌ها می‌گوئیم که شیعه عاقل‌تر از اینهاست. اینها نمی‌تواند ما را تحریک کنند که علمای ما فتوا دهند، اماکن شما را تخریب کنند. اين در شأن بزرگان شيعه نيست.

وي ادامه داد: شیعه تاکنون بلاهای زیادی دیده ولي حتی یک مورد فتوای قتل شما داده نشده،‌ اما مفتی‌های بی‌سواد شما خون شیعه را مباح دانستند. شيعه، دین و آئین دارد و مثل شما نیست که هر روز سرش در آخور استکبار و صهیونیست‌ها باشد.

حجت‌الاسلام اسكندري تاكيد كرد: شيعه مثل شما سست عنصر نیست، چرا كه در طول تاریخ نشان داد كه با فقر و محرومیت و مظلومیت زندگی كرده ولی ذره‌اي از اصول اسلامی تعدی نمي‌كند و  نخواهد کرد.

وي با بيان اينكه شيعه، جانش را برای دین و عزت و شرف مي‌دهد و آنقدر عاقل است كه در دام فتنه شما نيفتد، اظهار كرد: حجر بن عدی تنها در زمان خودش - با ايمان و اخلاص و دلاورمردي‌هاي كه داشت- نقش آفرینی نکرد، بلكه امروز هم با پیکر پاکش نقش‌آفرینی كرده است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم گفت: این ضعف و زبونی آنهاست که از یک قبر می‌ترسند. آنها آنقدر پست و جاهل هستند که تاب تحمل دیدن یک مقبره را ندارند چون می‌بینند انسان‌ها گرد این مقبره می‌چرخند و اظهار ارادت می‌کنند، در حالي كه در دمشق قبرهاي ديگري وجود دارد كه كسي اعتنايي به آن ندارد.

وي تاكيد كرد: امیدوارم علماي اهل سنت توجه كنند و اين بیماران روانی را مهار کنند تا جهان اسلام از وحشي گري‌هاي آنها آشفته نشود.

حجت‌الاسلام اسكندري با اشاره به اينكه بهره اين اختلافات نصیب استکبار جهانی می‌شود اظهار كرد: ما از این اقدام متاثریم و آن را محکوم می‌کنیم و به شدت مواظبيم که دشمنان از این مسائل به نفع خودشان بهره برداری نکنند.

مرحوم نيكان قمي در خدمت انقلاب بود

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم در بخش ديگري از سخنان خود، درگذشت علي نيكان قمي، فرماندار سابق قم و يكي از فعالان سياسي و فرهنگي استان را تسليت گفت و تاكيد كرد: مرحوم نیکان قمی واقعا از نیکان و انساني خدوم و بااخلاص بود.

وي با اشاره به سابقه آشنايي‌اش با مرحوم نيكان قمي اظهار كرد: مرحوم نيكان قمي روحیه معنوی قوی‌ای داشت و با تواضع و بدون چشمداشت در خدمت اسلام و انقلاب اسلامي بود.

حجت‌الاسلام اسكندري اضافه كرد: آن مرحوم از قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در مسیر انقلاب بود و در دوران دفاع مقدس همراه و همدم رزمندگان و در مدیریت‌های مختلف خادمی خدمتگزار و مخلص بود كه می‌تواند الگوی مناسبي براي بسياري از مدیران دستگاه‌های اجرايی باشد.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم در بخش ديگري از سخنان خود به درگذشت حجت‌الاسلام رفيعي‌پور رئيس فقيد اداره تبليغات اسلامي دستجرد اشاره كرد و از اين مبلغ دين به عنوان انساني كم توقع، پرتلاش و بااخلاص ياد كرد كه خلاء نبود ايشان در مجموعه تبليغات ديني احساس مي‌شود.

وي افزود: مرحوم حجت‌الاسلام رفيعي‌پور از طريق اهداي جوايز به كودكان و نوجوانان، آنها را به انجام واجبات ديني و قرائت قرآن تشويق مي كرد و هميشه به جوانان و نوجوانان عشق مي‌ورزيد.
 

کد خبر 2049474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha