۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

کیخسرو قدم به نمایشگاه کتاب گذاشت

کیخسرو قدم به نمایشگاه کتاب گذاشت

کتاب «کیخسرو» نوشته افسانه خاتون‌آبادی توسط موسسه فرهنگی جهان کتاب منتشر و به تازگی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «کیخسرو (آرمان‌شاه ایرانیـان)» کتابی است که انتشارات جهان کتاب چند روز پیش به چاپ رساند و به تازگی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

این کتاب در واقع پژوهشی درباره شخصیت و خویشکاری کیخسرو از روزگاران اساطیری تا دوران متأخر تاریخ است. کیخسرو، محبوب‌ترین شاه ایران، چهره‌ای متمایز نسبت به سایر فرمانروایان تاریخ کشورمان دارد تا جایی که میتوان لقب «شاه آرمانیِ ایرانیان» را به او داد.

در اوستا کتاب دینی زرتشتیان از کیخسرو به خوبی یاد شده است و ذکر شده که او به یاری ایزدان به خونخواهی پدرش  سیاوش و اغریرث دلیر، افراسیاب را میکشد و بتکده کنار دریاچه چیچست (دریاچه ارومیه) را ویران میکند.

در متون پهلوی، کیخسرو شخصیتی برجسته دارد و فضایل بسیاری را به او نسبت میدهند. بر اساس این روایات، او از جاودانانی است که در رستاخیز به یاری سوشیانس موعود زرتشتیان بر می‌شتابد. در منابع تاریخی دوره اسلامی نیز وقایع زندگی کیخسرو اغلب با طول و تفصیل زیاد آمده است. ایرانیان گاهی حتی کیخسرو را یکی از پیامبران دانسته اند.

چهره کیخسرو در عرفان اسلامی و فلسفه اشراق و هم در فرهنگ عامه و افسانه‌های بسیاری که در بین مردم مناطق مختلف وجود دارد، رواج داشته و دارد.

کتاب «کیخسرو (آرمان‌شاه ایرانیـان)» از دیروز سه شنبه 17 اردیبهشت به نمایشگاه آمده و در غرفه انتشارات جهان کتاب عرضه می‌شود که طبق آمار دست اندرکاران این غرفه در روز اول حضورش، به فروش خوبی دست پیدا کرده است. این کتاب 242 صفحه دارد و با قیمت 9 هزار تومان عرضه شده است.

 

کد خبر 2050214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha