۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۴۹

اهانت وهابیت نشانه ناتوانی آنها در برابر وحدت مذاهب اسلامی است

اهانت وهابیت نشانه ناتوانی آنها در برابر وحدت مذاهب اسلامی است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: امام جمعه طبل قشم گفت: توهین و نبش قبر صحابی پیامبراکرم(ص) نشانه عصبانیت، عجز و ناتوانی وهابیت در برابر وحدت ناگسستی مذاهب اسلامی در جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ محمدصالح امینی عصر چهارشنبه در گرهمایی روحانیون شیعه و اهل‌سنت در حوزه علمیه برادران بندرعباس با اشاره به هتک حرمت قبر صحابی پیامبراکرم(ص) توسط وهابیت گفت: این حرکت نشانه عصبانیت و عجز وهابیت در وحدت ناگسستی مذاهب اسلامی در جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی علما و بیداری اسلامی در تهران گفت: وقتی رسانه‌ها تصاویر حضور رهبر انقلاب در این همایش را نمایش دادند و ایشان در حالی حاضر شدند که دو عالم اهل‌تسنن و دو عالم شیعه در کنارشان بودند، تمام نقشه‌های دشمن در تبلیغات تفرقه‌انگیزشان شکست خورد و مسلمانان جهان فهمیدند برخلاف تبلیغات غرب، در ایران شیعه و سنی به معنای واقعی متحد و منسجم هستند.

امام جمعه طبل قشم با بیان اینکه اهانت‌کنندگان به قبر جناب حجر بن عدی صحابی پیامبراکرم(ص) بویی از اسلام نبردند، گفت: کسانی که حرمت بزرگان دین و مقدسات را می‌شکنند از دین خارج هستند.

وی با محکومیت حرکت ضد اسلامی وهابیت در توهین و نبش قبر صحابی پیامبراکرم(ص) گفت: دشمنان باید بدانند که نمی‌توانند بین شیعه و اهل‌سنت تفرقه بیاندازند زیرا امروز علما و مسلمانان به بلوغ سیاسی رسیده و با بصریت به مسائل منطقه نگاه می‌کنند.

امینی ضمن تشکر از خدمات نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان به جامعه اهل‌سنت گفت: ایشان گام‌های موثری را در راستای پیوند و وحدت هرچه بیشتر شیعه و اهل‌سنت برداشته‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: جامعه اهل‌سنت ضمن اعلام حمایت کامل خود از مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) همواره اعلام داشته است که به کاندیدایی رای خواهد داد که مطیع مقام معظم رهبری و برنامه‌های وی نزدیک به دیدگاه معظم‌له باشد.

 

 

کد خبر 2050547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha