۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۳

اثر ماجراجویانه شاه‌آبادی در راه انتشار/ «راز قلعه جنی» تغییر نام داد

اثر ماجراجویانه شاه‌آبادی در راه انتشار/ «راز قلعه جنی» تغییر نام داد

حمیدرضا شاه‌آبادی، با اعلام اینکه رمان «هیچ‌کس جراتش را ندارد» در راه انتشار است، درباره این کتاب گفت: این اثر، نخستین تجربه من در زمینه رمان‌نویسی برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی است که آنها را تنها به تفکر وانمی‌دارد، بلکه ماجراجویانه و هیجان‌برانگیز هم هست.

حمیدرضا شاه‌آبادی، در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار کتاب «هیچ‌کس جراتش را ندارد» خبر داد و افزود: این رمان، آخرین مراحل آماده‌سازی برای انتشار را پشت سر می‌گذارد و رمانی ماجراجویانه و هیجان‌انگیز برای نوجوانان دوره راهنمایی است.

وی با اشاره به تفاوت «هیچ‌کس جراتش را ندارد» با کارهای قبلی خود افزود: در داستان‌های پیشین، خواننده را به فکر وامی‌داشتم، اما در این کار علاوه بر تفکر، نوعی حرکت و هیجان هم هست و خواننده فکر می‌کند هم داستانی ماجراجویانه را پی می‌گیرد. ضمن این‌که نخستین بار است برای نوجوانان دوره راهنمایی می‌نویسم و کارهای قبلی برای دبیرستانی‌ها بود.

شاه‌آبادی در پاسخ به این‌که آیا رمان «هیچ‌کس جراتش را ندارد» تنها به مسائل مربوط به دختران می‌پردازد، گفت: شخصیت اصلی این رمان، دختر است، اما موضوع کلی، نوجوانی و مشکلات نوجوان‌هاست.

نویسنده کتاب «لالایی برای دختر مرده» با اشاره به این‌که رمان خوب، مخاطب خاص خود را دارد، افزود: بعضی نویسنده‌ها معتقدند دوره رمان گذشته و نوجوان و جوان امروز حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارد، اما من فکر می‌کنم هر کتاب خوب می‌تواند خوانندگان خاص خود را داشته باشد. هستند نوجوانان زیادی که با علاقه رمان می‌خوانند.

نام رمان «هیچ‌کس جراتش را ندارد»، پیش از این «راز قلعه جنی» بوده است. به تازگی رمان «وقتی مژی گم شد» به قلم حمیدرضا شاه‌آبادی و از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح «رمان نوجوان امروز» منتشر شده است. این کتاب برای نوجوانان دبیرستانی است.

کد خبر 2058189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha