۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۹

از امروز/

عملیات بازسازی مقبره امام زاده ابراهیم طاق بستان آغاز شد/ طاقبستان جهانی می شود

عملیات بازسازی مقبره امام زاده ابراهیم طاق بستان آغاز شد/ طاقبستان جهانی می شود

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: با ساماندهی و بازسازی مقبره امام زاده ابراهیم، موانع جهانی شدن طاقبستان برطرف و این اثر تاریخی شرایط جهانی شدن را پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عملیات بازسازی مقبره امام زاده ابراهیم طاق بستان پیش از ظهر شنبه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و گردشگری در محل این امامزاده که در کنار محوطه تاریخی طاق بستان واقع است آغاز شد.

این عملیات با برداشتن گنبد فعلی این مقبره صورت خواهد گرفت.

این عملیات در نتیجه توافق ماه گذشته سازمان میراث فرهنگی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوده که از امروز آغاز شد.

این مقبره در کنار محوطه باستانی طاق بستان قرار داشت و ساقه گنبد حرم امامزاده ابراهیم طاق بستان به ارتفاع یک متر و 20 سانتیمتر می رسد و بر این اساس مانع جهانی شدن طاقبستان برطرف خواهد شد.

در حاشیه آغاز بازسازی این امامزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: این پروژه در دو فاز عملیاتی خواهد خواهد شد و پس از برگزاری مناقصه و بستن قرارداد اولیه ارتفاع گنبد امامزاده ابراهیم طاق بستان تعدیل می شود.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی طی این عملیات ساقه گنبد حرم امامزاده ابراهیم به یک متر و 20 سانتیمتر خواهد رسید و براساس آن مشکل جهانی شدن طاق بستان رفع می شود.

وی افزود: در فاز اول مجموعه امامزاده و سرویس بهداشتی آن ساماندهی خواهد شد که ظرف مدت 75 روز به بهر برداری می رسد.

حسینی اراکی گفت: در مرحله دوم اجرا، شبستان، حسینیه های الحاقی، مرکز مشاوره مذهبی، مجموعه زیارتگاهی ویژه محوطه سازی و ساماندهی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه  استان کرمانشاه،هم اکنون ضریح امامزاده ابراهیم در حال ساخت بوده و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی هزینه ساخت این ضریح را 15 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم این طرح در شان امامزاده ابراهیم و مردم استان کرمانشاه اجرا شود.

حسینی اراکی گفت: این پروژه در مساحتی بالغ بر 600 متر مربع اجرا می شود اما در صورت نیاز به مساحت آن اضافه خواهد شد.

وی افزود: هزینه مورد نیاز این پروژه حدود 400 میلیون تومان بوده و هم اکنون با اعتبار اولیه 200 میلیون تومان در حال اجراست.

وی از بازسازی قبرستان این محوطه نیز خبرداد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، همجواری امامزاده ابراهیم را با مجموعه تاریخی طاق بستان یکی از پتانسیل های منحصر به فرد استان کرمانشاه دانست و گفت: امامزاده ها مکان های معنوی منحصر به فردی هستند که در واقع پناهگاه مردم به حساب می آیند  و امیدواریم اتمام این پروژه سبب تلفیق معنوی و گردشگری در این منطقه شود.

کد خبر 2067676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha