۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱

ویژه ماه رمضان/

طرح جامع قرآنی با عنوان" بشارت" در مساجد خراسان رضوی برگزار می شود

طرح جامع قرآنی با عنوان" بشارت" در مساجد خراسان رضوی برگزار می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی از برگزاری طرح جامع قرآنی با عنوان" بشارت" ویژه ماه رمضان در کانون های مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین عبداللهی صبح دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان با اشاره به برنامه های قرآنی اظهار کرد: افراد می توانند به ازای هر جز از قرآن که  تلاوت می شود، 10 پیام قرآنی را استخراج و تا پایان ماه 300 پیام قرآنی را در قالب دفترچه قرآنی ارمغان به دبیرخانه ارسال و جوایزی نیز دریافت کنند.

وی گفت: کانون های مساجد باید در ایام ماه رمضان، اقدامات فرهنگی از قبیل مسابقات فرهنگی و هنری، در قالب یکی از سوره های قرآن و یا یکی از بخش های نهج البلاغه را طراحی و اجرا می کند.

تجلیل ازکانون های برتر در جشنواره قرآنی

وی افزود: همچنین همزمان با ماه رمضان از کانون های برتر که برنامه هایی در قالب جشنواره های قرآنی یا مسابقات برگزار کنند تقدیر می شود.

وی با اشاره به برگزاری همايش علمی، پژوهشی تجلی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی، اظهارکرد:همايش علمی پژوهشی تجلی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی از سوی ستاد عالی كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد كشور و دبيرخانه كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: اين همايش با هدف ترويج معارف رضوی، گسترش فعاليت‌های فرهنگی مرتبط با سيره ائمه معصومين(ع) به ويژه امام رضا(ع)، توجه به نقش مسجد و نماز در سلامت جامعه و بازخوانی نماز و مسجد در آموزه‌های رضوی همزمان با دهه كرامت برگزار خواهد شد.

عبداللهی گفت: طرح جامع قرآنی با عنوان" بشارت" ویژه ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

افتتاحییه طرح اوقات فراغت در دهه کرامت

وی  با اشاره به این مطلب که برنامه های اوقات فراغت در هزار کانون مسجد استان در تابستان جاری براساس طرح" مشکات3" که از سوی ستاد عالی کانون های مساجد تدوین شده برگزار می شود، تصریح کرد: افتتاحییه طرح اوقات فراغت از سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) آغاز و اختتامییه این طرح در دهه کرامت از 16 تا 26 شهریور خواهد بود.

وی ارتقا سطح آگاهی و بینش معرفتی نوجوانان و جوانان و شناسایی و رشد استعداد نهفته آنان و شناسائی، جذب، سازماندهی، آموزش و توانمند سازی نوجوانان و جوانان را از اهداف برنامه جامع مشکات 3 دانست.

وی افزود: فراهم نمودن زمینه حضور و ارتباط نوجوانان و جوانان با محوریت مسجد، ایجاد فضای مناسب و بانشاط دینی برای نوجوانان و جوان، نهادینه کردن باورهای دینی و اخلاقی وایجاد روحیه تکلیف محوری و تلاش در جهت قرآن آموزی ، فهم قرآن و عمل به دستورات الهی و ایجاد انس با قرآن از دیگر اهداف این طرح است.

ارائه سه بسته پیشنهادی اوقات فراغت ویژه کانون های مساجد روستایی

عبداللهی از ارائه سه بسته پیشنهادی اوقات فراغت ویژه کانون های مساجد روستایی و سه بسته پیشنهادی ویژه کانون های شهری خبر داد و گفت: همه کانون ها باید در فرآیند اجرای برنامه مشکات 3 حضور فعال و جدی داشته باشند.

وی با اشاره به جشنواره "بهترین تابستان من" و طرح "آسمانی ها" ویژه اوقات فراغت داشت و تاکید کرد: برگزاری کلاس های طرح اوقات فراغت در نقاط محروم به صورت رایگان می باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به 2بخش فراغتی و بخش فعالیتی طرح مشکات3 تاکید کرد: بخش فراغتی، برنامه های ویژه اوقات فراغت و بخش فعالیتی، بسته برنامه ای طول سال می باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه فعالیت کانون های مساجد در مساجد صورت می گیرد و لذا نمی توان نسبت به نقش اصلی مسجد بی تفاوت بود، اظهار داشت:یکی از اقدامات کانون های مساجد غنی سازی برنامه های اوقات فراغت تابستان است.

وی با اشاره به تشکیل جلسات توجیهی برنامه های اوقات فراغت در شهرستان های جوین، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، سرخس، گناباد، مشهد، طرقبه و شاندیز، کاشمر و درگز، تصریح کرد: نیاز جوانان به قرآن، احکام و عقاید اولین اولویت آن هاست که باید در مساجد به این محورها به گونه ای اختصاصی توجه شود.

راه اندازی 170 کانون جدید در مساجد استان

وی از شرکت 20 هزار نفر از اعضای کانون های مساجد استان در برنامه های اوقات فراغت سال گذشته خبر داد و افزود: 60 درصد شرکت کنندگان در طرح های فراغتی و فعالیتی خواهران و 40 درصد آنان برادران هستند.

وی با بیان این مطلب که طبق برنامه 5 ساله توسعه باید 25 درصد مساجد دارای کانون فرهنگی هنری باشند، بیان: تا پایان سال جاری با اضافه شدن 170 کانون دیگر به آمار کانون های مساجد استان، تعداد کانون های مساجد استان به هزار و 620 کانون خواهد رسید.

عبداللهی از حمایت ویژه از 11 گروه نمایشی و 20 گروه سرود کانون های مساجد استان خبر داد و تصریح کرد: سرانه هر کانون در سال 400 هزار تومان تعیین شده است که ستاد عالی کانون های مساجد کشور توجه ویژه ای به کانون های تخصصی، کانون های مصلی و مراکز خانه های نور دارند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به شعار سال جاری و اقدامات دبیرخانه کانون های مساجد در تحقق شعار سال در مساجد، گفت: تا پایان سال 20 همایش در خصوص تحقق حماسه اقتصادی در مشهد برگزار خواهد شد که در آن خرید کالاهای ایرانی تبلیغ می شود.

کد خبر 2087627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha