۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶

بحق در گفتگو با مهر:

واردات برنج افزایش یافته است/برنج لنجان کیلویی شش هزار تومان

واردات برنج افزایش یافته است/برنج لنجان کیلویی شش هزار تومان

اصفهان- خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه خوار و بار و آجیل استان اصفهان گفت: واردات برنج در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سید مصطفی بحق در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد افزایش واردات برنج با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان واردات در دست ندارد، اظهار داشت: گمرک استان آمار دقیق را اعلام خواهد کرد اما می‌توان گفت که واردات در سال جاری بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر واردات برنج از کشور هند صورت می‌گیرد، خاطرنشان ساخت: کشورهایی مانند پاکستان، تایلند و آرژانتین نیز از جمله کشورهای دیگری هستند که برنج‌های خود را در درجه‌بندی‌های مختلف به کشورمان وارد می‌کنند.

رئیس اتحادیه خوار و بار و آجیل استان اصفهان در مورد برنج ایرانی تصریح کرد: برنج نو ایرانی تا یک ماه آینده به دست خواهد آمد و به دلیل خشکسالی‌های اخیر و کم‌آبی‌ها در استان اصفهان برنج لنجان بسیار کم کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال وضعیت کاشت برنج در استان های شمالی کشور خوب بوده است،گفت: برنج استان‌های گیلان و مازندران تا یک ماه دیگر و برنج لنجان اصفهان تا دو ماه آینده برداشت خواهد شد و هر دو برنج نیز از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

بحق در رابطه با قیمت برنج ایرانی گفت: برنج شمال از قرار هر کیلوگرم شش هزار تا هشت هزار تومان قیمت‌گذاری شده و برنج لنجان با قیمت شش هزار تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر 2095546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha