۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۰۱

كشتي جوانان جهان- بلغارستان؛

يونس سرمستی قهرمان جهان شد / حذف كريمي از جدول رده بندي

يونس سرمستی قهرمان جهان شد / حذف كريمي از جدول رده بندي

یونس سرمستی آزادکار وزن 55 کیلوگرم کشورمان با شکست حریف روس خود صاحب مدال طلای رقابتهای جوانان جهان در بلغارستان شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، يونس سرمستي پس از استراحت در دور اول در دور دوم توماس اوگونوفسكي از لهستان را با نتيجه 9- صفر شكست داد .وي در دور دوم با نتيجه 13- 5 روسلان شورخايف از آذربايجان را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. سرمستی در اين مرحله با نتيجه 9 - صفر آرتاك هوانسيان از ارمنستان را شكست داد و به ديدار فينال راه يافت. وي در ديدار پاياني مقابل اسماعيل موسكايف از روسيه در یک کشتی جذاب و دیدنی با نتیجه 12 بر 9 به برتری دست یافت و صاحب گردن آویز طلا شد.

ضما اينكه علی رضا کریمی آزادکار شایسته وزن 84 کیلوگرم کشورمان نيز به دليل عدم رويارويي با حريفي از رژيم اشغالگر قدس از جدول رقابتهای جهانی بلغارستان کنار گذاشته شد.

بر اين اساس کریمی که يكي از شانس های اصلی کسب مدال طلای تیم ایران در این مسابقات بود پس از دو پیروزی ارزشمند مقابل کشتی گیران گرجستان، در مرحله نیمه نهایی به خاطر دفاع از مردم مظلوم فلسطین حاضر به مبارزه با حریف رژیم اشغالگر قدس نشد.

کریمی که می توانست تیم ایران با کسب عنوان پنجم صاحب 6 امتیاز کند، با تصمیم مسئولان برگزاری رقابتها که گواهی پزشکی وی را نپذیرفتند از جدول رقابتها کنار گذاشته شد.

به این ترتیب تیم ایران که در کورس نایب قهرمانی با تیم آذربایجان قرار داد، در این نبرد نزدیک 6 امتیاز تاثیر گذار را از دست داد.

کد خبر 2118108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha