۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۰

بندرچی خبر داد:

کتاب زندگینامه علامه موسی زرآبادی در قزوین رونمایی می شود

کتاب زندگینامه علامه موسی زرآبادی در قزوین رونمایی می شود

قزوین- خبرگزاری مهر: دبیر علمی همایش علامه زرآبادی گفت: کتاب زندگی علامه موسی زرآبادی، واضع مکتب تفکیک با عنوان" دانای اسرار" در روز بزرگداشت علامه رونمایی می شود.

محمدرضا بندرچی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: این کتاب نوشته سید فاطمه موسوی است که به وسیله انتشارات سایه گستر منتشر خواهد شد.

وی هم چنین از گردآوری مجموعه ای از مقالات منتخب ارسال شده به دبیرخانه در قالب یک کتاب نیز خبر داد و افزود: بیش از 10 مقاله برتر با مضامینی چون زندگی، مریدان، شاگردان، اساتید و علمای معاصر مرحوم علامه سید موسی زرآبادی در این مجموعه گردآوری خواهد شد که بخش اعظمی از آنها به وسیله اساتید دانشگاه و دانشجویان دکترا تدوین شده است.

بندرچی با اشاره به حضور شخصیت های مطرح کشوری به عنوان سخنران در این همایش، ادامه داد: آیت الله سید جعفر سیدان از بزرگان مکتب تفکیک، آیت الله منوچهر صدوقی سها و استاد نصیری سوادکوهی هر یک به ارائه مباحثی خاص در این همایش خواهند پرداخت.

دبیر علمی همایش علامه زرآبادی بیان کرد: علاوه بر تقدیر از مقالات برتر، سه مقاله برگزیده در این همایش ارائه خواهند شد.

وی علت اصلی پرداختن به شخصیت علامه زرآبادی در قالب همایش را شخصیت بزرگ و اندیشه والای ایشان به ویژه در مکتب تفکیک برشمرد و تصریح کرد: از آنجایی که شخصیت این عالم بزرگوار هرگز به طریق علمی بررسی نشده بود و تنها در بین عوام بسط داده شده بود، لزوم برگزاری همایشی با محوریت مضامین علمی پیرامون ایشان احساس می شد.

همایش بزرگداشت علامه موسی زرآبادی 12 شهریورماه سال جاری در قزوین برگزار خواهد شد.

کد خبر 2118484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha