۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷

5 شهريور‌ماه؛ آغاز مرحله دوم هشتمين دوره طرح اعطاي مدرك حفظ قرآن

5 شهريور‌ماه؛ آغاز مرحله دوم هشتمين دوره طرح اعطاي مدرك حفظ  قرآن

مدير امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الكريم گفت: مرحله دوم آزمون هشتمين دوره طرح اعطاي مدرك به حفاظ قرآن كريم از سه‌شنبه 5شهريور‌ماه آغاز و تا 25 اين ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد تجليان با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به اعلام نتايج مرحله اول هشتمين دوره طرح ارزيابي و اعطاي مدرك تخصصي به حفاظ قرآن كريم و زمانبندي تعيين شده توسط دبيرخانه اين طرح مقرر شد تا مرحله دوم آزمون هشتمين دوره طرح اعطاي مدرك به حفاظ قرآن كريم از سه‌شنبه 5شهريور‌ماه به مدت 20 روز آغاز شود.

وي ادامه داد: بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده حافظان برادر در 13 حوزه استاني و حافظان خواهر در 26 حوزه استاني تعيين شده شركت خواهند كرد.

مدير امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الكريم تصريح كرد: به‌ منظور برگزاري مرحله دوم آزمون طرح اعطاي مدرك به حفاظ در حوزه‌هاي تعيين شده، هماهنگي لازم با داوران اعزامي توسط دبيرخانه انجام شده و اطلاعات زمان‌هاي برگزاري و حوزه‌هاي آزمون خواهر و برادر به تفكيك در سايت تلاوت قرار گرفته است.

تجليان با اشاره به اينكه پاسخ به سوالات مربوطه توسط حافظان به صورت قرائت ترتيل است، گفت: بر اساس آئين نامه، حافظان در مرحله شفاهي طرح لازم است علاوه بر كسب امتياز در بخش حسن حفظ، نصاب‌هاي لازم را در بخش‌هاي تجويد، صوت و لحن و وقف و ابتدا داشته باشند.

وي در خصوص تعداد شركت كنندگان در اين مرحله نيز اظهار كرد: در مرحله هشتم اين طرح بيش از 6هزار و 500 نفر ثبت نام كردند و پس از برگزاري آزمون كتبي در 20 ارديبهشت 92 و اعلام نفرات قبول شده در مرحله اول، اين افراد آمادگي خود را جهت شركت در مرحله دوم اعلام و مجددا ثبت نام لازم را در سايت انجام داده‌اند كه بدين منظور تعداد 2هزار و 500 نفر آمادگي كامل خود را جهت شركت در آزمون نهايي اعلام كرده‌اند.

لازم به ذكر است، طرح ارزيابي و اعطاي مدرك تخصصي به حفاظ قرآن بر اساس مصوبه 573 شوراي عالي انقلاب فرهنگي همه ساله يك دوره و در 4 مرحله توسط دبير خانه طرح مستقر در سازمان دارالقرآن الكريم برگزار مي‌گردد.
 

کد خبر 2123085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha